כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לבנות חלופה שלטונית

היום שאחרי: בישראל שוקלים להסתייע ברשות הפלסטינית

בישראל שוקלים להיעזר בראש המודיעין הפלסטיני לבנות את החלופה השלטונית לחמאס ביום שאחרי. שמו של מאג'ד פרג', הדמות הביטחונית הבכירה ביותר ברשות הפלסטינית ומחליף אפשרי של אבו מאזן, עלה כמועמד על ידי שר הביטחון גלנט לנהל זמנית את החיים ברצועה

היום שאחרי: בישראל שוקלים להסתייע ברשות הפלסטינית
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון שוקלים להסתייע ברשות הפלסטינית בבניית המנגנון שיהיה אחראי על ניהול חיי תושבי רצועת עזה וחלוקת הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. אחד השמות שעלו הוא מאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלסטיני, ומקורבו של ראש הרשות אבו מאזן.

על פי דיווח בכאן חדשות, שמו של פרג' עלה לאחרונה באחד הדיונים הביטחוניים הסגורים על ידי שר הביטחון יואב גלנט, לצד שמות של גורמים פלסטיניים מתונים אחרים, שיהיו אחראים זמנית על ניהול חיי תושבי רצועת עזה.

גורמים המעורים בפרטי הדיונים אמרו כי האנשים ששמותיהם עלו בדיונים אינם נמנים עם חמאס ולא מקורבים אליהם, וכי פרג' אינו היחיד ברשימת השמות. לדבריהם, בזמן שלא מתקבלת החלטה על "היום שאחרי", חמאס מגביר את שליטתו על רצועת עזה, במיוחד על הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה, ולכן צריך לקדם פתרונות במהירות.

מאג'ד פרג', בן 61, הוא הדמות הביטחונית החזקה והבכירה ביותר ברשות הפלסטינית, נחשב מקורב מאוד לראש הרשות אבו מאזן, מחזיק בקשרים מצוינים עם בכירי מערכת הביטחון בישראל, ואחראי מטעם הרשות הפלסטינית על הקשרים עם השב"כ, ה-CIA וגופי מודיעין ערבים ומערביים. לאחרונה עלה שמו של פרג' כמי שיכול להחליף את אבו מאזן, בנוסף לבכירים אחרים ברשות הפלסטינית.

מאג'ד פרג' רצועת עזה סוגיית היום שאחרי הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד