י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתחזים לפליטים

תמונות של מטרות יהודיות וישראליות נמצאו על טלפונים של חשודים

הוול סטריט ג'ורנל חושף כי בחודש דצמבר נעצרו באוסטריה ובבוסניה קבוצה של מהגרים מסוריה ואפגניסטן עם קלצ'ניקובים ואקדחים, כשעל חלק ממכשירי הסלולר שלהם היו מטרות יהודיות וישראליות באירופה

תמונות של מטרות יהודיות וישראליות נמצאו על טלפונים של חשודים
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

הרשויות באירופה טוענות שהן סיכלו מספר מזימות טרור, חלקן כללו חשודים שהתחזו לפליטים, דבר שמעורר דאגה לגבי מערך הולך וגדל של איומים מצד קיצונים.

בחקירה אחת שלא דווחה בעבר בדצמבר האחרון, עצרה המשטרה באוסטריה ובבוסניה שתי קבוצות נפרדות של פליטים אפגנים וסורים שנשאו נשק ותחמושת, כולל רובי סער ואקדחים מסוג קלצ'ניקוב. 

החוקרים מצאו תמונות של מטרות יהודיות וישראליות באירופה על כמה מהטלפונים הניידים של החשודים, לדברי החוקרים זה בגלל מלחמתה של ישראל נגד חמאס בעזה.

הדיווח הגיע בהמשך למעצרם בסוף השנה שעברה של אזרחים טג'יקים החשודים בתכנון התקפות על קתדרלת קלן בגרמניה וקתדרלת סנט סטפן בווינה בסביבות החגים הלועזיים.

בנוסף ביום שני האחרון, הרשויות האיטלקיות הודיעו עצרו שלושה פלסטינים החשודים כחברים בארגון חללי אל אקצא, שהוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי. השלושה התכוננו לתקוף מטרות אזרחיות וצבאיות באירופה, כך מסרה המשטרה הלאומית האיטלקית.

בסוף השנה שעברה, משטרת גרמניה פתחה בפשיטות ברחבי המדינה נגד חמאס ושלוחותיו. בנוסף המשטרה בגרמניה ובהולנד עצרה ארבעה בני אדם על כך שקיבלו הוראה מחמאס לפתוח מצבור סודי של נשק ולתקוף מטרות יהודיות בברלין ובמקומות אחרים במערב אירופה.

התובעים הגרמניים אמרו שחמאס הסתיר את הנשק באירופה לפני שנים, אך החשודים, כולם אנשי חמאס המעורבים בפעולות הארגון בחו"ל, לא חושפים היכן.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי המקרה של החשודים הטג'יקים מעלה חשש שקבוצות טרור, כולל איראן ושלוחותיה, מנצלות שוב את זרם הפליטים לאירופה כדי לחדור לאזור. רוב הטרוריסטים של דאעש שתקפו את פריז ב-2015 הגיעו מסוריה ומעיראק כשהם מתחזים לפליטים, ויותר ממיליון מבקשי מקלט ביקשו בשנה שעברה לקבל מעמד של פליט באיחוד האירופי, המספר הגדול ביותר מאז אותה תקופה.

בדצמבר, גבר גרמני-איראני נידון על ידי בית משפט גרמני לכמעט שלוש שנות מאסר על ניסיון לפוצץ בית כנסת בעיר בוכום מטעם איראן בנובמבר 2022.

בשנת 2017, בית משפט בברלין גזר יותר מארבע שנות מאסר על סטודנט פקיסטני בגין ריגול אחר נשיא חברה גרמנית-ישראלית מטעם ממשלת איראן כהכנה להתנקשות אפשרית.

בתכנון פיגוע שסוכל בסוף 2021 אך דווח רק על ידי השבדים בחודש שעבר, טהראן שלחה שני סוכנים שהתחזו לזוג פליטים נשוי לשוודיה, שם הם זממו רצח של שלושה מנהיגים יהודים בולטים, כך לפי הרשויות השבדיות.

 

שוודיה איראן טרור אפגניסטן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד