כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרטים חדשים

ניסיון חיסול מרואן עיסא: חמאס מתקשה בחילוץ מהמנהרות

בצה"ל נמנעים מלהודיע על מותו של מספר 3 בחמאס-עזה. ארגון הטרור משוכנע שהסיכוי לחלץ מישהו בחיים מההריסות במרכז הרצועה כמעט ולא קיים. במערכת הביטחון מקווים שחיסול יביא לריכוך עמדותיו של סינוואר

ניסיון חיסול מרואן עיסא: חמאס מתקשה בחילוץ מהמנהרות
תקיפות צה"ל בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"רוחו הרעה ושבע הנשמות של רווחי מושתהא מרואן עיסא גורמות לכולם להיות צנועים ופחות בטוחים בעצמם לפני שראו בעיניים, או דרך עדשות הזיק, את הגופה", אמר גורם מודיעיני בכיר לווינט. הבכיר התייחס לנסיון חיסול בנובמבר האחרון "את הגופה כולנו היינו בטוחים שתיכף מציאים מתחת להריסות רק כדי לראות אותו יוצא משם פצוע אבל חי, ומהר מאוד גם חזר ליד סינוואר בפיקוד, חדור תאוות נקם, פעיל על ספידים. ומאז, נזהרים מקביעות חדות כל עוד המידע המודיעיני נופל מתחת לסף הנדרש".

באתר ווינט דווח כי אתמול בערב היו בידי הצוות של אמ"ן ושב"כ, שעסק במבצע בחודשים האחרונים, כמה אינדיקציות כי מרואן עיסא סיים באופן מוחלט את מסע ההרג לו הקדיש את חייו, אך באין הודעה של חמאס – הדיווח נותר דומם. באמ"ן ושב"כ מעריכים בסבירות גבוהה כי חטופים לא היו באזור. אך במצב הרגיש, אחרי 7 באוקטובר, אף אחד לא יצהיר על כך בהתחייבות מלאה.

רונן ברגמן דיווח כי במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה, בנקודות שלפחות חלק מהן בדיוק מעל תוואי המנהרות באותו אזור. התכנס בזמן התקיפה פורום של אנשי חמאס שנועדו יחד. בפורום הזה השתתף סגן מפקד הזרוע הצבאית, מרואן עיסא, אחד מששת הבכירים בחמאס-עזה המקורי, ששניים מהם – רנדור ואיימן נופל, כבר נהרגו. לצידו של עיסא היו עוד כמה בכירים, שהחשוב שבהם הוא ע'אזי אבו טמאעה, לשעבר מח"ט בחמאס וכיום האחראי על הלוגיסטיקה והחימוש בארגון.

על פי הדיווח ב-Ynet, צוותי הצלה של חמאס ניסו לחלץ מתוך ההריסות את הניצולים ונתקלו בקושי בתוך המנהרות שקרסו ושיש סיכוי כי ימשיכו לקרוס. אנשי יחידות העזרה הראשונה של חמאס משוכנעים כי הסיכוי לחלץ מישהו בחיים מתוך התופת הזו הוא קטן מאוד עד לא קיים.

אם עיסא אכן נהרג, כותב ברגמן, הרי שזהו ההישג הטקטי-"חיסולי" החשוב ביותר של ישראל מאז תחילת המלחמה ולמעשה מאז שישראל פגעה במפקד כוחות חמאס בעזה אחמד ג'עברי ב-2012 התנקשות שבעקבותיה מונה סגנו, עיסא, ליורשו.

 

 

 

מרואן עיסא מלחמת חרבות ברזל חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד