י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כעצת רופא חסיד: שלוחים, רופאים, ועסקנים רפואיים התכנסו

מפגש ייחודי, תחת הכותרת 'רופאים במלחמה', שכינס תחת קורת גג אחת רופאים, שלוחים ועסקנים רפואיים מאנ"ש

כעצת רופא חסיד: שלוחים, רופאים, ועסקנים רפואיים התכנסו
כינוס הרופאים צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי שעבר התקיים מפגש ייחודי, תחת הכותרת 'רופאים במלחמה', שכינס תחת קורת גג אחת רופאים, שלוחים ועסקנים רפואיים מאנ"ש.

את המפגש יזם ארגון 'רופאי אנ"ש', בראשות הרופא החב"די ד"ר טל ניר, הנעזר רבות בבנו ר' אלישע ניר, והוא הופק והתקיים בחסות 'לב חב"ד' בצעירי אגודת חב"ד, בניהול הרב לוי מנדלזון, בבית הכנסת 'ישראל אריה לייב' בכפר חב"ד.

המפגש נשא אופי אקטואלי, והוא יוחד למלחמה המתמשכת ברצועת עזה, תחת הכותרת 'רופאים במלחמה', והתמקד בהיבטים הרפואיים של המלחמה. 

רופאים חסידי חב"ד, שנוטלים חלק פעיל במאמץ המלחמתי, עמדו במרכז האירוע ושיתפו חוויות ורגעים מהמלחמה. במעמד השתתפו גם רופאות נשים העוסקות בתחומי הרפואה לצד שליחות במרכזים הרפואיים.

רב סרן במילואים הד"ר שמואל סוקוליק, שחזר לא מכבר משירות מילואים ברצועת עזה, תיאר את הטיפול בפצועים בשטח, תחת שריקות הפגזים. אחריו נשא דברים הפסיכיאטר פרופ' חנוך מידובניק, שהציג את הפן הנפשי של הטיפול בטראומה ובפוסט טראומה.

את המשא המרכזי השמיע אורח המעמד, הד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, שחלק עם המשתתפים את הצד השיקומי של פצועי המערכה. את נאומו חתם בקטע חזנות יפהפה, שריגש את הקהל.

עם תום הכנס הרשמי החלה התוועדות סוחפת ומרוממת שנמשכה לתוך הלילה. המשתתפים סיפרו שהערב נתן להם כוחות רבים להמשיך בפעילות שלהם – כל אחד בתחומו – ביתר שאת.

קודם ההתכנסות, בערבו של יום כ"ז אדר ראשון, ביקרו המשתתפים בחדר הרבי בבית 770 בכפר חב"ד, שנפתח עבורם באדיבות הרב מנחם לאטר, למעמד תפילה וברכה. המארגנים הודו לשליח הרב יהושע סלפושניק על עזרתו הלוגיסטית הרבה.

ראוי לציין גם את התרומה של הערב לחיזוק הקשר בין השלוחים במרכזי הרפואה, המרכז לייעוץ והכוונה בלב חב"ד ורופאי אנ"ש, שמסייע רבות לכל מי שנעזר בשירותי הייעוץ וההכוונה של לב חב"ד והשלוחים.

חבד רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד