י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין צעדים אישיים

פסטיבל השנאה: קריאה להקים צוות ניהול חדש

הפקה ישראלית-פלסטינית זכתה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר והובילה לנאומים חריפים בגנות ישראל בטקס. מועצת המנהלים של הברלינאלה רואה בהנהלה אחראית לשערוריית טקס הסיום, אך לא הורתה על הדחות

פסטיבל השנאה: קריאה להקים צוות ניהול חדש
דרום הר חברון צילום: באדיבות המצלם

לפני כשבועיים זכה הסרט הישראלי-פלסטיני "אין ארץ אחרת" בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. על פי העלילה פעיל פלשתיני מדרום הר חברון, מתאר את עקירת הכפרים באזור מגוריו בידי ישראל. הוא פוגש עיתונאי ישראלי שמסייע לו במאמציו. הנאומים שנישאו בגנות ישראל לאחר הזכייה עוררו ביקורת החריפה.

מועצת המנהלים של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין רואה בהנהלת הברלינאלה אחראית למה שהתרחש בטקס הסיום השנוי במחלוקת לפני כשבועיים.

הסכסוך במזרח התיכון עלה מספר פעמים במהלך טקס הסיום שנערך לפני כשבועיים. הזוכים דיברו על ״רצח עם״ בכל הנוגע לפעולות צה״ל בעזה ועל טבח כביכול בפלסטינים. איש לא הזכיר את חמאס ואת ה-7 באוקטובר. האירוע גרר כזכור ביקורת רבה.

היתה זו שרת המדינה לענייני תרבות קלאודיה רוט שכינסה את מועצת המנהלים של הברלינאלה לדון באירועי טקס הסיום. 

"דעתם האישית של זוכי פרסים בודדים שזכו להוקרה על עבודתם האמנותית לא יכולה להפוך לעמדת הפסטיבל", נכתב בהחלטת המועצה המפקחת.

״לעתיד יש להבטיח כי מצד אחד, חופש הביטוי והחופש האמנותי יישארו מובטחים במסגרת החוקתית גם לאורחים ולזוכי הפרסים, אך מנגד יישמעו גם דעות אחרות״.

מועצת המנהלים קובעת כי הברלינאלה חייבת להישאר מקום "חופשי משנאה, תסיסה, אנטישמיות, גזענות, אנטי-מוסלמיות וכל צורה אחרת של שנאת אדם", נכתב בהחלטה שפורסמה אמש על ידי הגוף המפקח על אירועי התרבות בברלין ובכלל זה גם על הברלינאלה.

המועצה לא החליטה על צעדים אישיים שכן בחודש אפריל ממילא אמורה מנהלת חדשה לעמוד בראש הברילנאלה - טרישיה טאטל, המתכננת לבצע בו שינויים ארגוניים וומועצת המנהלים של הפסטיבל קוראת לה

אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד