י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אמינות ובטיחות

יכולות מעבר לכביש: נסיעת התרשמות בסובארו איבולטיס

עם 7 מושבים, חבילת אבזור עשירה ומערכת הנעה כפולה שהיא עוצמתית ומכפיל כוח בכביש – סובארו איבולטיס הוא רכב הפנאי למשפחה הגדולה שאמינות ובטיחות בראש סדר העדיפויות שלה

סובארו החדשה
סובארו החדשה צילום: יח"צ

רובנו כשחושבים על "סובארו" עולות בדמיוננו הסובארו ההן של שנות ה-80 וה-90 אשר שטפו את השוק בישראל. לצד הנוסטלגיה, חשוב לזכור שכבר אז, בשוק רכב שנשלט בידי מותגי הרכב מאירופה, סובארו לא רק שהייתה הראשונה שלא נרתעה מהחרם הערבי ואפשרה יבוא לישראל, אלא שגם סיפקה לראשונה את הבטחון שבכל בוקר, קיץ או חורף, הרכב יתניע בקלות. חשש שאנו כלל לא מסוגלים לדמיין כיום.

ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>

סובארו בריבוע

סובארו "חיה" בנישה משל עצמה, לא נוהה אחרי אופנה וטרנדים. כך שלרבים היא לא מובנת בעוד שרבים אחרים לא יהיו מוכנים כלל לנהוג ברכב שאינו מתוצרת סובארו. הפרק של היום עוסק באיבולטיס – דגם הפנאי הגדול של סובארו אשר מיועד בראש וראשונה לקהל העצום שיש לסובארו בצפון אמריקה. ככזה יש לו טעם וריח אמריקאים לגמרי – לצד כמה מהיתרונות המגיעים ממשפחת סובארו.

כדי לעזור לנו להתמקם במרחב נספר לכם כי אבולטיס הוא הבכיר שבהיצע, זה בא לידי ביטוי בממדים המאפשרים 7 או 8 מושבים (בהתאם לחבילת האבזור) על פני שלוש שורות מושבים. אם מדובר בגרסת ה-7 מושבים – אזי השורה השניה תהיה מורכבת משני מושבי "קפטן" מרווחים שגם זוכים לחימום משלהם.

בסיס הגלגלים הוא 289 ס"מ וזה יוצר חלל פנים מרווח ביותר ורכב באורך של 499 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ וגובה של 181.9 ס"מ. בהחלט נחשב אצלנו ל-SUV גדול. אם תקפלו את שורת המושבים השלישית יהיה לכם תא מטען עצום של 1,193 ל' וכמובן אפשר גם לגרור עד 2,270 ק"ג לנגרר עם בלמים. וסובארו היא בין הגוררות הטובות ביותר שיש בזכות ההנעה הכפולה והמנועים החזקים.

אם תביטו בצילומי הפנים תראו חלל לנהג ולנוסעים שהוא "מחלקה ראשונה" פאר בכל מובן המילה ועם עושר רב של אבזור נוחות. בין אם זו בקרת אקלים רב-אזורית (גם לשורה האחורית), חימום ואוורור למושבים, שקעי USB לטעינה בכל שורות המושבים, תאורת אווירה יוקרתית לאותן נהיגות בלילה. אין צורך במפתח המתכת שכן יש מפתח חכם לפתיחת הדלתות וההתנעה וגם חיישני תאורה וגשם אשר יפעלו את האורות ואת המגבים לפי הצורך.

עוד ברשימת הנוחות הארוכה צריך לציין את דלת תא המטען החשמלית, גג שמש פנוראמי עצום שגם נפתח, פנסי דרך LED עוקבי פניה המאירים לכיוון שאליו מופנה ההגה, שמשות פרטיות כהות ועוד.

אם נראה לכם שהנוסעים נהנים מאד בסובארו איבולטיס אתם לא טועים. אבל גם הנהג נהנה מהפינוקים שלו. זה מתחיל ממסך גדול ואנכי במידה של 11.6 אינץ' השולט – עם ממשק בעברית! – בתפקודים הרבים של האיבולטיס. יש ממשק לטלפון חכם בין אם זה אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי או רק ממשק קולי עם בלוטות'. דרך הממשקים החכמים האלה העולם האישי של הנהג שבטלפון שלו משתקף דרך המסך שברכב ומאפשר שימוש בניווט, לקבל ולהוציא שיחות, וכמובן לשמוע את ההרצאות והדרשות המעניינות ביותר. ולא סתם אלא דרך מערכת שמע יוקרתית מבית הרמן קרדון על 14 הרמקולים שלה. זה ממש כמו לשבת באותו החדר.

ההנעה הכפולה של סובארו היא בלב המותג וגם באיבולטיס הרכב מצויד בהנעה קבועה לכל הגלגלים. אי אפשר להפריז בתיאור חשיבות המערכת ותרומתה לבטיחות. זו מאפשרת לקבל את מירב האחיזה בכל תנאי הדרך, קיץ או חורף, שרב או שלג. מכל המכוניות שעל הכביש – רכבי סובארו יהנו מהאחיזה הטובה ביותר. הכוח מגיע ממנוע טורבו בנפח 2.4ל' בתצורה אופקית (2 מול 2 בוכנות) והתפוקה מרשימה: 260 כ"ס ו-38 קג"מ הזמינים כבר ב-2000 סל"ד. את הכוח למערכת ההנעה מעבירה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 הילוכים שניתן לשלוט בהם בעזרת מנופים בגב גלגל ההגה. תענוג לכל נהג. אין פשרות לא בהנעה וגם לא בבטיחות.

כי בבטיחות נגיע לעוד יתרון יחסי ייחודי לסובארו. מערכת הסיוע לנהג והבטיחות האקטיבית. זו מהדור האחרון של מערכות EYESIGHT המשלבת חיישנים אופטיים עם מכ"מ מסביב לרכב כדי לעזור לרכב הפנאי עם המשפחה שבתוכו, לשמור על נתיב הנסיעה, להתאים עצמו אוטומטית לקצב התנועה שבכביש ולנטר את השטחים המתים שהנהג אינו רואה. הרכב אף יבלום את עצמו בנסיעה לאחור אם יזהה מכשול או חלילה ילד קטן מאחרי הרכב (כמובן שהמערכות האלה – טובות ככל שיהיו – אינן מחליפות נהג עירני ונוכח).

ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>

הנהיגה

ביום חורפי גשום במיוחד עלינו לירושלים לביקור משפחתי. הנסיעה החלה במרכז בגשם סוחף ברמה שהמכוניות סביבנו נסעו באיטיות רבה עם אורות חירום מהבהבים. מים נקווים על הכביש, השמשה מכוסה גשם המטופף על השמשה – והאיבולטיס מפלס את דרכו מבלי להניד עפעף. כאילו שמזג האוויר זומן במיוחד כדי להבליט את הגדולה של ה-SUV הזה.

מנוע הטורבו טיפל באדישות בעליה לירושלים והדרך עברה בנעימות רבה עם חימום למושבים ואיכות נסיעה משובחת וחלקה, ללא טילטולים או חבטות. כשהתקרבות לעיר הבירה השמיים התבהרו וקיבלנו יום חורפי שימשי וקר במיוחד. ממש קר. בכל פעם שיצאנו לצלם חזרנו מהר לרכב כדי להתחמם. ממש מפלט מהצינה שבחוץ.

ברחובות הצרים של ירושלים מצאנו שהאיבולטיס יודע להשתחל בקלות יחסית – למרות מידותיו הנאות, קוטר סיבוב לא גדול מדי ומערך מצלמות מסביב וחיישנים, עוזרים מאד להסתדר בעיר הצפופה. וגם כשצריך להעלות או להוריד נוסעים, מגלים תכונה ייחודית נוספת של סובארו – הדלתות האחוריות נפתחות כמעט ל-90 מעלות, ניצבות לגוף הרכב ויוצרות פתח כניסה רחב מאד ונוח מאד לשורה השניה והשלישית – מקום מפלטם של הילדים.

להריח את החורף

לסובארו איבולטיס יש גם יכולת מעבר לכביש, על שבילי היער והעפר בשדות והחורשות. מרווח גחון שימושי מאד של 22 ס"מ, ומצב מיוחד לשטח בשם X-MODE המסדר כל מיני מאפיינים ברכב במטרה שניתן יהיה לצלוח את השטח בקלות. אנו עשינו גיחה קצרה ליער ירושלים לשאוף מלא הראות אוויר ירושלמי צונן ומלא בבושם של תחילת פריחת האביב.

סיכום

סובארו איבולטיס עולה החל ב-319,900 שקלים. עבורם תקבלו לא רק SUV מהודר מאד, מאובזר מאד ועם מקום ל-8 או 7 נוסעים, אלא גם רכב בטוח בצורה יוצאת דופן המצויד בשורה ארוכה של מערכות ייחודיות שנותנות לו ערך מוסף רב. בכביש וגם בשטח. כל זה מגובה במוניטין האמינות הנהדר של סובארו ובתוספת של חבילה טכנולוגית מהשורה הראשונה בעולם הרכב.

ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>

סובארו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד