ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"קמפיין תקשורתי אגרסיבי"

החל הדיון על התקציב; הנציגים החרדים התקוממו על אי מימון אופק חדש

במליאת הכנסת החל הבוקר הדיון על התקציב הנוסף לשנת 2024. הנציגים החרדים התקוממו על סוגיית מימון אופק חדש שעדיין לא נפתרה. גפני: "נעשה פה עוול שלא יסולח". אייכלר: "יש פה עניין של גזל, עושק ועוול"

החל הדיון על התקציב; הנציגים החרדים התקוממו על אי מימון אופק חדש
יו"ר ועדת הכספים משה גפני מציג את התקציב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במליאת הכנסת החל הבוקר (שלישי) הדיון על התקציב הנוסף לשנת 2024. הדיון צפוי להימשך עד מחר בשעה 12:00 בצהריים, אז יחל שלב הסיכומים וההצבעות.

יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני התייחס בהצגת התקציב לסוגיית 'אופק חדש' ותקף: "אני רוצה לדבר על דבר רגיש כי יש לי מחויבות כלפי המורה בשדרות שהיא אישה חרדית והיא רואה שהחברה שלה בחינוך ממלכתי מקבלת אופק חדש והמשכורת שלה גבוהה יותר, והיא שואלת אותי למה אני לא מקבלת ככה?".

גפני הוסיף: "למה עושים על זה כתבות בעיתונים? אם זה היה מורה במקום אחר מישהו היה מעז לומר מילה? לא רוצים חינוך חרדי? תגידו! משרד החינוך, המשפטים והאוצר עוברים על החוק. למה לא משלמים? מה אענה למורה הזאת? אני יו"ר ועדת הכספים שצריך להביא את התקציב לאישור וגם חבריי (לסיעה) שמתמרמרים על זה צריכים להצביע בעד".

לסיום אמר: "נעשה פה עוול שלא יסולח ואני אמשיך להיאבק על זה שיקבלו משכורת שווה. לא יכול להיות אחרת. למה צריך להיות כאלה רשעים כלפי אותם מורים?".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ ישראל אייכלר אמר בהצגת התקציב: "יש קמפיין תקשורתי אגרסיבי שדווקא מורים ומורות בחינוך החרדי שעושים את אותה עבודה ומשימה כמו כל מורה אחר לא יקבלו את תקציב אופק חדש אך ורק בגלל שהם חרדים". 

אייכלר הוסיף: "אם הייתי חושב ששר האוצר ושר החינוך רוצים את זה הייתי תוקף את המדיניות. הצרה היא שהממשלה כן רוצה לעשות את ההשוואה הזאת אבל פקידים מסוימים לקחו לעצמם את הבעלות על החינוך מחדש של העם היהודי והם חושבים שבאמצעות הכסף הם יוכלו לכפות את האג'נדה שהם למדו בקרנות ששם הקוד שלהם היא קרן וקסנר אבל זה לא רק וקסנר, על הציבור החרדי". 

לסיום אמר: "יש פה עניין של גזל, עושק ועוול העם בחר בכנסת ובממשלה ואנחנו נביא את זה לתיקון".

מליאת הכנסת תקציב המדינה אופק חדש משה גפני ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד