י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ראשי המועצות בשומרון: "הסרת המחסומים - העמדת חיי תושבינו בסכנה מיידית"

ראשי המועצות בשומרון, יוסי דגן ועוזאל ותיק יצאו בקריאה נחרצת לבטל את ההחלטה לפתוח דרכי גישה נוספות מהעיר שכם • לדבריהם "אסור לפתוח את המחסומים הבטחוניים, בוודאי לא בזמן המועד לפורענות של הרמאדן"

ראשי המועצות בשומרון: "הסרת המחסומים - העמדת חיי תושבינו בסכנה מיידית"
יוסי דגן ועוזיאל ותיק צילום: באדיבות המצלם

הקלות לרמדאן? ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת קדומים הנכנס עוזאל ותיק יוצאים בקריאה משותפת לבטל את החלטת הצבא להסיר את מחסום ג'ית ולפתוח לתנועה פלסטינית חופשית את המעבר מהעיר שכם מערבה. הבוקר הוחלט בצה"ל כי מחסום ג'ית ביציאה מהעיר שכם שהיה סגור מאז טבח ה- 7 באוקטובר, יפתח מחדש.

מאתמול בשעות הלילה היה ראש מועצת שומרון בקשרים עם גורמים בכירים בצה"ל ולבקשתו של ראש מועצת שומרון יתקיים בידוק במחסום ביציאה משכם. אף על פי כן ראשי המועצות פנו היום בדרישה רשמית ופומבית לסגור את המחסום לחלוטין בשל החשש מיציאת פיגועים כפי שהיה במקרים קודמים.

כאמור ראשי המועצות מביעים את החשש הגדול מפתיחת המחסום ולא פחות מההקלות הצפויות בשל חודש הרמדאן שמתחיל השבוע ואומרים כי לא ייתכן שביטחון אזרחי מדינת ישראל יפגע בשם 'מחוות הומניטריות'.

נזכיר, כי רק לפני שבוע נרצחו יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד תושבי יהודה ושומרון בתחנת הדלק ביישוב עלי על ידי קצין במנגנונים הפלסטינים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אנחנו מביעים את החשש הברור מפתיחת המחסום, גם אם בצורה חלקית, בוודאי ובוודאי כשמדובר בפתיחת חודש הרמדאן כשמערכת הביטחון מתריעה על התחממות בצורה ישירה על ידי איראן.

אנו מצפים בזמן התחממות בטחונית להידוק עוד יותר של הבטחון, ולסגירה מלאה של המחסומים הביטחוניים. פתיחת המחסום היא טעות ואנו מצפים שזה יתוקן".

עוזאל ותיק, ראש מועצת קדומים הנכנס מסר בתגובה להחלטה: "תנועה ערבית חופשית במרחב מסכנת את החיים שלנו. ככה פשוט. במקביל למלחמה בעזה ובצפון המחבלים ביו"ש התעוררו גם הם כשהם נחושים לרצוח יהודים. תפקיד הצבא הוא למנוע זאת בכל מחיר, בטח במחיר זעום של חסימת נתיבים מרכזיים העלולים לשמש לביצוע פיגועים ולבריחה לאחר רצח יהודים", אומר ותיק.

עוד הוסיף ותיק כי "את היציאה המערבית משכם היה צריך להשאיר סגורה כבר מאז רצח גלעד זר במקום ב- 2001, בטח אחרי רצח רזיאל שבח ב- 2018 וודאי אחרי הירצחו של החייל שילה אמיר בשנה האחרונה.

אם חפצי חיים אנחנו - חייבים להשאיר את המחסומים סגורים, חייבים בידוק קפדני בכבישים ומוכרחים לשמור על חופש פעולה מלא של הצבא בכל הערים והכפרים".

יו"ש יוסי דגן מחסומים פלסטינים רמאדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד