כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הנתונים מוכיחים: 'לאומית שירותי בריאות' מובילה בצמיחה בציבור החרדי

זו כבר מסורת: 'לאומית שירותי בריאות' מציגה נתוני צמיחה מפתיעים במגזר החרדי # ע"פ נתונים רשמיים שמתפרסמים השבוע בדו"ח המוסד לביטוח לאומי לשנת 2023, 'לאומית' מובילה בפער ניכר בשיעורי ההצטרפות בכל הריכוזים החרדים # הרב אפרים רוזנשטיין, מנהל המגזר החרדי בלאומית: "נתוני דו"ח המוסד לביטוח לאומי מדברים בעד עצמם. אין ספק שההשקעה העצומה של צוות לאומית, נושאת פירות ומוכיחה את עצמה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: לאומית

צמיחה חסרת תקדים: דו"ח מקיף של המוסד לביטוח לאומי מעלה נתונים מעניינים סביב שיעור ההצטרפות והצמיחה של קופות החולים בשנת 2023, וממנו עולה מגמה מובהקת, לפיה 'לאומית שירותי בריאות' מובילה בכמות הלקוחות המצטרפים לקופה בקרב הציבור החרדי.

מהדו"ח עולה כי קיים פער משמעותי בין ההצטרפות לקופת חולים 'לאומית' על פני שאר קופות החולים בריכוזים החרדים - ירושלים, בית שמש, אשדוד, צפת, יבניאל, מגדל העמק וקריית מלאכי, זאת בנוסף לעליה הניכרת בכל תקופת מעבר בשנים האחרונות, מה שמעיד על מגמת עליה ברורה במספר המצטרפים החדשים ללאומית שירותי בריאות.

על פי נתוני דו"ח הביטוח הלאומי, בצפת 'לאומית' היא הקופה היחידה שרשמה צמיחה וכך גם בעיר מודיעין עילית שבה הצטרפו רק ללאומית באופן משמעותי. בבני ברק לאומית ניצבת במקום השני, וגם בירושלים המקום השני שמור ללאומית. בטבריה לאומית במקום הראשון, וכך גם בחריש, יבנאל וקרית גת. באלעד לאומית ניצבת במקום השני, וכך גם בעמנואל.

נתוני הביטוח הלאומי לא מפתיעים את מי שעוקבים אחר ההתפתחות המרשימה בלאומית שירותי בריאות. המרכזים הרפואיים של לאומית פרוסים בכל רחבי הריכוזים החרדיים: בירושלים, בני ברק, אשדוד, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, נתניה, טבריה, צפת, חיפה, רכסים, ועוד, בנוחות מקסימלית ובשירות יוצא דופן ללקוחות.

המעברים בין קופות החולים מתבצעים בהתאם לחוק, לפיו כל תושב זכאי לעבור מקופת חולים אחת לאחרת, המעבר נכנס לתוקף בשישה מועדים בשנה. ניתן לבצע שני מעברים בלבד במהלך 12 חודשים. תושב שעבר מקופת חולים אחת לאחרת רשאי לעבור שוב ואף לחזור לקופה הקודמת כרצונו.

הנתונים הללו, שמבטאים למעשה את המשך מגמת הצמיחה והתנופה של 'לאומית' בכל המישורים, הם פרי של מדיניות משולבת של 'לאומית שירותי בריאות' ששמה את טובת הלקוחות מעל לכל שיקול אחר, והקהל החרדי מצביע ברגליים.

המדיניות הזו מתבססת על ארבעה יסודות: יחס אישי, התאמה, מקצועיות וכדאיות. המרכזים הרפואיים של 'לאומית שירותי בריאות', כמו גם השירותים האחרים שלה, מתאפיינים ביחס אישי והקשבה מרבית. לקוחות 'לאומית' לא מכירים מענה מזלזל, דחיינות וזלזול. כל בקשה מטופלת מיד, כל פניה מקבלת מענה יעיל וישיר.

'לאומית שירותי בריאות' היא המתאימה ביותר לציבור החרדי מבחינת ההתנהלות במרכזים הרפואיים, המדיניות הכללית של 'לאומית' וההבנה העמוקה בצרכי הלקוחות החרדים.

ההתאמה הזאת מתקיימת לא רק במרכזים הרפואיים בריכוזים החרדים, אלא בכל המרכזים של 'לאומית'. לקוח חרדי יודע שב'לאומית' הוא לא ייאלץ להתמודד עם אף קונפליקט שיאתגר את אורח חייו החרדי והשמירה על כל גדרי ודקדוקי ההלכה.

כדי לוודא ולחזק את ההתאמה הזאת, פועלים ב'לאומית' מנהלי קשרי קהילה שתפקידם להיות שם עבור הלקוח החרדי בכל צומת והתלבטות – בין אם מדובר בעניין מקצועי ובין אם מדובר בעניין פרוצדורלי.

מנהלי קשרי הקהילה של 'לאומית' מתבלטים במענה המהיר והיעיל, ובנכונות לסייע ולעזור בכל רגע ללקוחות. מבחינת 'לאומית', ששמה את הלקוח החרדי במרכז, אך טבעי הוא שהדגש המרבי יינתן על מי שדואגים לבצע את ההתאמה הזאת בשטח.

זווית נוספת של התאמה לציבור החרדי ניתן למצוא בערבי קידום הבריאות שיוזמת ומפיקה 'לאומית שירותי בריאות' בכל הריכוזים החרדים. מדובר על אירועים ייחודיים שמשלבים הקניית מידע רפואי חיוני, לצד שיח פתוח עם נציגי 'לאומית' ותכנית אמנותית בעולם הבריאות.

הערבים הללו, כמו גם פעילויות קהילתיות נוספות עליהן חתומה 'לאומית', הם ייחודיים ואהובים על הציבור החרדי, ומהווים כאמור נדבך נוסף בנוכחות ובשיח החיובי על 'לאומית' ברחוב החרדי.

בנוסף להתאמה, השירות והמקצועיות, לקוחות 'לאומית' משלמים את המחיר הכי זול ביחס לשאר המתחרות. ולא מדובר על הפרש זעום, אלא על פער ניכר. למעשה, בהצטרפות ל'לאומית' יכולה משפחה חרדית ממוצעת לחסוך מאות עד אלפי שקלים מידי שנה.

אם ניקח למשל זוג צעיר בני 22 בלי ילדים, אשר בוחרים להיות חברים ברובד הגבוה של הביטוח המשלים הפרמיה החודשית ב'לאומית' תהיה הזולה ביותר, לעומת עלות בקופות אחרות שבהן העלות לבני הזוג הינה מעל 125 שקלים ומעלה. לאחר שנולדים ילדים, פערי המחירים עולים, והביטוח המשלים הופך בקופות האחרות לנטל כלכלי כבד. אז שהמספרים ברורים, והפערים גדולים כל כך, הבחירה קלה ופשוטה.

השילוב בין מקצועיות, זמינות, הקשבה והבנה לצרכי הקהל החרדי, מובילים אפוא לתוצאה המרשימה שעולה מדו"ח המוסד לביטוח לאומי. מתברר שהקהל הלקוחות החרדי יודע להעריך היטב את ההשקעה בלאומית שירותי בריאות, כמו גם את העובדה שניתן דגש מיוחד על מענה הולם ומקיף ללקוח החרדי.

הרב אפרים רוזנשטיין, מנהל המגזר החרדי בלאומית שירותי בריאות: "נתוני דו"ח המוסד לביטוח לאומי מדברים בעד עצמם. אני מודה לבורא עולם  על התוצאות המדהימות שעולות מהדו"ח. אין ספק שההשקעה העצומה של צוות לאומית, מההנהלה ועד לרופאים והאחיות והנציגות במרכזים הרפואיים, נושאת פירות ומוכיחה את עצמה. מגיעה להם תודה עמוקה מקרב לב. אני מבקש להודות למאות אלפי לקוחות לאומית החדשים והוותיקים, על האמון שנותנים בנו פעם אחר פעם. זו זכות גדולה עבורנו לשרת אתכם ולפעול למענכם".

לאומית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד