כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עתירה: לפסול את 'ישראל ביתנו' ומרזל

קבוצת פעילי שמאל הגישו עתירה ליו"ר ועדת הבחירות לפסול את ליברמן ורשימתו מהתמודדות לכנסת • בנוסף ביקשו הפעילים לפסול אף את ברוך מרזל מרשימת 'העם איתנו' • העילה: הסתה לגזענות נגד ערבים • ישראל ביתנו: "אין גבול לניצול הציני של הדמוקרטיה הישראלית" • במטה 'העם איתנו' הגיבו: "בקשה שהיא חוצפה ועזות מצח"

ברוך מרזל, פלאש90
ברוך מרזל, פלאש90

קבוצת אזרחים הגישה בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסילת רשימת "ישראל ביתנו" וח"כ אביגדור ליברמן מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20, בנוסף הם הגישו בקשה לפסול אף את ברוך מרזל,מועמד ברשימת "יחד" בראשות אלי ישי.

הפונים מציינים בעתירתם כי: "המבקשים, רובם יהודים, עדיין נהנים מפריבילגיות של חופש ביטוי ופעולה פוליטית, אך מבחינת עמדותיהם עלולים אף הם למצוא עצמם כקורבנות להשתקה, דחיקת רגליים, החרמה ופגיעה, חרדים לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים בישראל ולהשתרשותה של אידאולוגיה גזענית בחברה בישראל וחמור מכך, בכנסת ובממשלה.

האדנים עליהם מתבססת הבקשה לפסול: "חזון "ישראל ביתנו" אינו מכיר באזרחיים הערביים כשווי זכויות וחותר לסילוקם, הסתה נגד נציגי הציבור הערביים, הסתה לגזענות נגד המיעוט הערבי בישראל כולו, תוצאות הסתה – אלימות קשה, אפליה והחרמה נגד המיעוט הערבי בישראל, והקשר הבל ינותק בין אביגדור ליברמן וישראל ביתנו".

כמו כן, מציינים העותרים בעתירתם כי "הם פנו לחברי ועדת הבחירות המרכזית על מנת שיבקשו גם את פסילתו של ברוך מרזל, המועמד ברשימת "יחד" בראשות אלי ישי, מאחר ובקשה כזו לפסילת מתמודד להבדיל מרשימה, מצויה בסמכות של שליש מחברי ועדת הבחירות בלבד".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "כנראה שאין גבול לאבסורד ולניצול הציני של הדמוקרטיה הישראלית אם אנו מגיעים למצב בו נציגי ארגוני הטרור בכנסת עותרים לוועדת הבחירות המרכזית כדי לבקש ולפסול מפלגה ציונית בישראל שעומדת כיום לבדה אל מול משתפי הפעולה עם הגרועים שבאויבי ישראל.

"ישראל ביתנו תמשיך לפעול גם בכנסת הבאה ולקדם חוקים שירחיקו ויטפלו באלו שמצד אחד נהנים מפירותיה של הדמוקרטיה הישראלית, ובמקביל חותרים תחתיה ופועלים על מנת שתחדול מלהתקיים כמדינתו של העם היהודי".

תגובת מטה ההסברה של מפלגת יחד על הגשת התביעה לפסילתו של ברוך מרזל: "הבקשה לפסילת ברוך מרזל מלהתמודד בבחירות הינה חסרת כל בסיס משפטי. מעבר לכך היא מהווה חוצפה ועזות מצח בפרט כאשר היא מגיעה מרשימה המשלבת בתוכה סייעני אויב.

"חנין זועבי הייתה אמורה למצוא את עצמה מאחורי סורג ובריח לאחר בגידת במדינת ישראל במשט המרמרה. יש מספר חכים ערבים שמקומם הטבעי בפרלמנט בעזה".
ליברמן ברוך מרזל עתירה ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד