כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לפגוע בתשתיות לאומיות"

המטח הכבד לצפון: "לסיים עם רפיח ואח"כ לעבור לביירות"

יו"ר המל"ל לשעבר, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' עוזי דיין: "עכשיו צריך לתת קדימות למה שקורה בעזה ואח"כ לעבור לביירות - צריך לתקוף יותר חריף את לבנון בכלל והחיזבאללה בפרט"

המטח הכבד לצפון: "לסיים עם רפיח ואח"כ לעבור לביירות"
תקיפה ישראלית בבעלבכ שבעומק לבנון צילום: שימוש לפי סעיף 27א

ראש המל"ל וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' עוזי דיין התייחס למטח הטילים הבוקר (שלישי) לצפון ואמר כי צריך לפגוע קשה בתשיות הלאומיות של לבנון.

בהתייחסו למטח הדרמטי הבוקר אמר לגדי נס ברדיו צפון כי "זה פוגע לאורך זמן בהרתעה הישראלית. הם מבינים שעד רמה מסוימת הם יכולים לעשות ולא יירו על מקומות מיושבים".

על האיום לכאורה של ביידן כי תיפסק אספקת הנשק אם תחל פעולה צבאית ברפיח: "אנחנו נתקיים אבל כמובן זו תהיה התפתחות רעה, האמריקאים גם מסבירים שהם מצד אחד בעד מלחמה בטרור וחיסול החמאס אבל מצד שני את מכת המוות שהיא לכבוש את רפיח שיבטיח שהם לא יחזרו דרך ציר פילדלפי ושלא יהיה להם מבצר שנקרא רפיח - זה מצב מאוד לא סימפטי".

הוא המשיך וטען: "לא יעזור לבכות על חלב שנשפך, אחד המקומות שהיה צריך להתחיל היה להיכנס בין חאן יונס לרפיח ולקפל אותם במקביל לעזה, אבל זה חלב שנשפך, מה שצריך לעשות הוא להמשיך לתקוף ברפיח גם על פני הצפון. הסדר הנכון יהיה לכבוש את רפיח למרות הכמעט אולטימטום האמריקאי, זה צריך להיות מהר ובהפתעה, להיכנס לצמתים המרכזיים, להתיישב על הגבול ולא לקפל את רפיח בצורה מסודרת מצד לצד. זה יכול להביא אותנו למשבר יותר חריף עם האמריקאים, אבל אם הם מאיימים עלינו בהפסקת נשק אז כדאי לעשות את זה עכשיו כל עוד זה לא קורה. לחסל פונקציונרים בכל ארגון טרור הוא חשוב אבל הוא חשוב אם זה בצורה עקבית ורציפה, זה מאוד עוזר בחיסול ארגון הטרור".

דיין המשיך והסביר על הזירה הצפונית מול החיזבאללה: "בצפון כל יום מופרת הריבונות שלנו, התושבים לא חוזרים ליישוביהם. מה שצריך לעשות, אם היינו מדברים לפני חודש זה היה צריך להיות במקביל. אבל עכשיו צריך לתת קדימות למה שקורה בעזה ואח"כ לעבור לביירות. אי אפשר להגיד שאנחנו מותקפים ולא עושים. תגובה חריפה בלבנון זה לפגוע בתשתיות לאומיות ומקורות אנרגיה. צריך לתקוף יותר חריף את לבנון בכלל והחיזבאללה בפרט וזה לא במקום לפרוש את צה"ל מצפון ליישובים ולייצר רצועת מוות.

"אבל שוב", הדגיש, "צריך לחכות לסיום ברפיח ואח"כ לעשות את זה. צריך להגיב יותר חריף ושהתושבים לצערי ימשיכו להיות מפונים. תשים לב שדווקא היישובים שלא פונו הם לא מותקפים, אני לא בטוח שההחלטה לפנות הייתה נכונה. הביטחון היחידי כרגע שיהיה ניתן לתת הוא פריסה של צה"ל בין היישובים לחיזבאללה ורצועת מוות עד אחרי הליטני וזה יצטרך להיות בדירוג עד אחרי ההכרעה בעזה. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה רקטית של החיזבאללה על חצי מדינת ישראל".

עוזי דיין חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד