כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
למרות התחרות הגוברת

חברת נמל אשדוד תעביר לאוצר המדינה דיבידנד של כ- 270 מיליון ש"ח

דירקטוריון נמל אשדוד אישר היום חלוקת דיבידנד למדינה בסכום של כ- 270 מיליון ש"ח כאשר 150 מיליון ש"ח הם מהרווחים הצבורים של החברה ועוד 120 מיליון שח מהרווחים השוטפים | סה"כ מועבר למדינה בעשור האחרון דיבידנד של מעל למיליארד שקל

חברת נמל אשדוד תעביר לאוצר המדינה דיבידנד של כ- 270 מיליון ש"ח
נמל אשדוד צילום: נמל אשדוד

דירקטוריון נמל אשדוד אישר היום (שלישי) את הדו"חות הכספיים לשנת 2023 ובמסגרתם חלוקת דיבידנדים למדינה וזאת בהמשך להחלטת הממשלה ובהמשך לפניית רשות החברות הממשלתיות.

דירקטוריון החברה החליט לאשר חלוקת דיבידנד מיוחד של 150 מיליון שח מרווחי החברה הצבורים ובנוסף דיבידנד 120 מיליון שח בגין שנים 2019,2020, 2023. סה"כ מועבר למדינה בעשור האחרון דיבידנד של מעל למיליארד שקל.

חלוקת הדיבידנדים מתבצעת למרות התחרות הגוברת בתחום הנמלים ובעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אשר לה השפעה עמוקה על המשק הישראלי כולו ועל תחום הנמלים בפרט. בנוסף, דירוג חברת נמל אשדוד לשנת 2023 הוא ilAA+/stable כפי שאושרר ב-28 לספטמבר 2023. 

ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות אמר: "חלוקת הדיבידנד המשמעותית מהעודפים הצבורים מעידה על איתנות פיננסית מצוינת של הנמל. נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחיד שפועל בסביבה תחרותית מאתגרת ואני מברך את הדירקטוריון ואת עובדי ועובדות הנמל על פעילותם לטובת הצלחת הנמל. הרשות תמשיך לסייע לנמל על מנת שימשיך לפעול בהצלחה מול אתגרי התחרות בענף".

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אמר: "דירקטוריון נמל אשדוד אישר חלוקת דיבידנד בסכום משמעותי. היקף החלוקה שאושר מעיד על חוסנה הפיננסי של החברה. כמו כן אנו גאים לחזק בעת הזו את קופת אוצר המדינה. למרות האתגרים הרבים הוכחנו כי אנו פועלים באופן אחראי ומקצועי ושומרים על נמל פתוח ובטוח".

נמל אשדוד דיבידנד אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד