כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ממטה האו"ם בני יורק

גל הירש ל-CNN: "העם האמריקאי מבין על מה אנחנו נלחמים"

מתאם השבויים והנעדרים תא״ל (מיל') גל הירש אמר בראיון ל-CNN כי "האמריקאים וכל בעלי בריתנו ברחבי העולם מבינים ש-7 באוקטובר עבורנו הוא משהו כמו פי עשרה ויותר מ-11 בספטמבר. האמריקאים מבינים אותנו בדיוק על מה אנחנו נלחמים"

גל הירש ל-CNN: "העם האמריקאי מבין על מה אנחנו נלחמים"
גל הירש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים מטעם הממשלה, התראיין לרשת CNN ממטה האו"ם בניו יורק והתייחס למשא ומתן וללחימה בעזה.

הירש התייחס לסירוב חמאס להגיע להסכם: "צוות המשא ומתן שלנו, וכמובן, ארצות הברית עבדו רבות על יצירת כל ההגדרות למשא ומתן מוצלח. וכדי להביא עסקה כמה שיותר מהר ככל האפשר. אבל למרבה הצער, חמאס לא חלק מזה עד עכשיו, חמאס לא מגיב אז הם משתמשים ברמדאן עם מטרה כפולה".

הירש הבהיר על התכנון של חמאס: "תחילה הם רוצים להצית את המזרח התיכון, ובמקביל לנסות לשמור על התקווה שיגיע הסכם".

גל הירש התייחס למחויבות של ישראל: אנחנו רוצים עסקה, ואל תטעו ממשלת ישראל, קבינט המלחמה, לגמרי מחויבים לשחרור כל החטופים שלנו בריאים ושלמים, אבל בשביל זה, החמאס צריך להיות מחובר למציאות כדי להגיע למשא ומתן, ולהגיב למשא ומתן של הקטארים, למצרים לארצות הברית".

המראיין וולף בליצר שאל את הירש על הדיווחים כי יש מתיחות בין ביידן לנתניהו: "שמעתם את הביקורת החריפה של הנשיא ביידן על ראש הממשלה נתניהו, שראש הממשלה פוגע בישראל. וקהילת המודיעין האמריקאית אומרת בדו"ח רשמי שהנהגת נתניהו בסכנה בישראל האם אנחנו מאבדים אמון מבחינתך?".

גל הירש הגיב: "מנקודת המבט שלי, אני קודם כל חייב לומר לכם שאני בטוח שכל האמריקאים וכל בעלי בריתנו ברחבי העולם מבינים ש-7 באוקטובר עבורנו הוא משהו כמו פי עשרה ויותר מ-11 בספטמבר (3000 אמריקאים נהרגו בפיגועי טרור עם מטוסים). ואני מאמין שהאמריקאים מבינים בדיוק על מה אנחנו נלחמים רק כדי לוודא שזה לא יחזור על עצמו".

הירש המשיך: "אנחנו לא יכולים לחיות עם מפלצת ליד הגבול שלנו. קודם כל צריך להחזיר את החטופים שלנו. ואני חייב לומר לכם שאנחנו מעריצים ומעריכים את מנהיגותו של הנשיא ביידן כשתמך כל כך בישראל בתחילת המלחמה. ואנחנו רואים את תמיכתו ושל הממשל שלו על בסיס יומיומי, אנחנו מעריכים את החברים הכי טובים שלנו את בעלת בריתנו הטובה ביותר, ארצות הברית של אמריקה".

 
גל הירש מלחמת חרבות ברזל חמאס הנשיא ביידן ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד