י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד נפלא

תצפית משמחת: זוג דולפינים ולהקה נוספת נצפו בקרבת החוף

זוג דולפינים מצויים נצפו הבוקר מול חוף בת ים ולהקת דולפינים נוספת נצפתה מול מטווח 24 על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים | צפו בתיעוד ובגלריה המרהיבה

תצפית משמחת: זוג דולפינים ולהקה נוספת נצפו בקרבת החוף
הדולפינים שנצפו היום צילום: רט"ג

בפיקוח ים של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים נצפו הבוקר (שלישי) זוג דולפינים ודולפין צעיר מהמין דולפינן מצוי מול חוף בתי ים ולאחר מכן בהמשך סיור הפיקוח נצפתה להקה שמנתה 10 פרטים מאותו סוג סמוך למטווח 24.

גיא לויאן מנהל מרחב מרכז ביחידה הימית ברשות הטבע והגנים: ״הופתענו לראות באמצע ההפלגה דולפיננים קופצים בים. היה גם גור אחד. תצפית משמחת לדור המשך".

ברשות הטבע והגנים מספרים כי הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו 2.5-3.5 מטרים. להקה ממוצעת מונה חמישה-שישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני הזוויגים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות. הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק.

הדולפינן המצוי הוא הנפוץ והמוכר מבין שני מיני הדולפינים שחיים לאורך חופי הים התיכון בישראל. חוקרי דלפיס מעריכים כי אוכלוסייתו בארץ מונה כ־400 פרטים, חלקם אף זכו להיקרא בשמות. מין זה אינו מצוי בסכנת הכחדה, אך תת ־ האוכלוסייה הים התיכונית מוגדרת פגיעה (VU) .

במהלך שנת 2023 חוקרי דלפיס, מאוניברסיטת חיפה, תיעדו 17 תצפיות שונות של דולפינן מצוי מול חופי ישראל במהלך סקרים ימיים לניטור אוכלוסיות הדולפינים המקומיות.

הדולפינן המצוי ידוע כידידותי במיוחד, אך חשוב לזכור כי מדובר בחיית בר, ואין להתקרב אליה.

דולפינים בת ים תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד