י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדרמה באלעד

ישראל פרוש נשאר בעיר - נציג ויז'ניץ הצביע נגד עמדת אגודת ישראל

חברי סיעת אגודת ישראל בעיר אלעד התכנסו לישיבת סיעה, והצביעו בעד ההחלטה כי סגן ראש העיר מטעם אגודת ישראל יהיה ישראל פרוש, שגם יקבל את הסמכויות לחלק את התפקידים בתוך הסיעה, בהתאם להוראת האדמו"רים ובקשת נציגי הקהילות • נציג ויז'ניץ הצביע גם נגד ההצבעה להתאחד עם דגל התורה

ישראל פרוש נשאר בעיר - נציג ויז'ניץ הצביע נגד עמדת אגודת ישראל
ישראל פרוש צילום: משה גולדשטיין

ראש העיר של אלעד ישראל פרוש, התייחס אתמול (שני) לשמועות כי יעזוב את העיר והבהיר באופן רשמי בישיבת סיעת אגודת ישראל המקומית כי הוא ממשיך בתפקידו, לאור בקשת אדמורי"ם ונציגי קהילות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בישיבת הסיעה, עדכן פרוש את ארבעת חברי המועצה של אגודת ישראל כי הוא מסיים את תפקידו באופן מסודר, ואיחל בהצלחה לראש העיר הנבחר, יהודה בוטבול.

פרוש, פתח את אסיפת חברי המועצה והסביר: "זימנתי אסיפה זו על מנת שנמשיך בצורה מסודרת על כל המשתמע, בחלוקת ועדות, תיקים, תקציבים, והרצוי הוא שתהיה חלוקה טובה, הוגנת, ונכונה. חשוב מאוד שנישאר יחד ארבעת חברי סיעת אגודת ישראל, כסיעה השניה בגודלה בעיר, ולא שינסו לסכסך בינינו".

משה גולדשטייןפרוש בימים אחרים מנחה דינר של חסידות ויז'ניץצילום: משה גולדשטיין

מי שהתנגד להצעה של פרוש, הוא נציג חסידות ויז'ניץ יעקב דוד ברקוביץ שטען כי "אנחנו הלכנו נגד פרוש בבחירות, ואמורים לקבל את מה שהובטח לנו וגם נקבל, ללא קשר לסיעה וללא קשר לכמות הנציגים, ולכן זה לא קשור לסיעה".

ברקוביץ הוסיף וטען כי מי שמחלק את התפקידים הוא ראש העיר ואין קשר לסיעה. מנגד, פרוש הזכיר שגם הוא נתן תפקידים לש"ס, למרות שלא תמכה בו בקדנציה הקודמת - וסירב להעניק לציונות הדתית סגנות על חשבון ש"ס.

ישראל פרוש אמר בתגובה לנציג ויז'ניץ: "ביקשתי לזמן אתכם בשביל לשמור על אחדות, ועל חלוקה הוגנת. הסכמים גם כן יש להציגם, אנחנו צריכים לקבל החלטה ונעלה להצבעה גם את עניין סיעת אגודת ישראל, ולאור זאת גם את עניין חלוקת הוועדות והתיקים דרך הסיעה. גם מינוי נושאי המשרות לנציגי הציבור באופן כללי יבוצעו בהחלטת הסיעה".

לאחר מכן התקיימה ההצבעה על מינוי ישראל פרוש ליו"ר אגודת ישראל בעיר אלעד, וכן על קבלת תפקיד סגן ראש עיר עבורו. בעד ההחלטה הצביעו שלושת חברי הסיעה, נציג הציבור החסידי ישראל פרוש, נציג חב"ד אורן מזרחי ונציג צאנז פנחס גרוס. רק נציג ויז'ניץ יעקב דוד ברקוביץ, התנגד.

בהמשך העלו להצבעה חלוקה הוגנת של חברי הסיעה בוועדות ובחלוקת התיקים. גם בהצעה על התיקים הצביע נציג ויז'ניץ נגד שלושת חברי אגודת ישראל. עם זאת, הוא כן הסכים לחלוקה הוגנת בוועדות.

בנוסף, בהצבעה לאישור איחוד עם דגל התורה, על מנת להגיע כגוש של 7 מנדטים, נציג ויז'ניץ הצביע נגד כל שאר חברי אגודת ישראל. זאת, למרות ההסבר של פרוש כי כך הם יהיו הסיעה הגדולה ביותר. פרוש טען כי כך יוכלו לדאוג יותר לצרכי כלל הקהילות, אך ברקוביץ התנגד למרות זאת. 

פרוש הגיב לסיום להחלטת נציג ויז'ניץ להצביע נגד החלטות הסיעה ואמר: "החלטות הסיעה מחייבות, ומי שמצביע נגד הסיעה חלים עליו כל הדינים והחוקים של פורש מסיעה, ולדעתי להצביע נגד דגל זה לא לעניין. אני כאן בכדי לדאוג לציבור שלנו החסידי, ועל פי בקשות נציגי קהילות ואדמורי"ם למרות הקושי. כלל הבקשות שהעליתי להצבעות וכו' על מנת שייתנו לנו את המגיע כראוי".

ישראל פרוש אלעד ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד