כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסלמה ביחסים

מתקפה חריפה מלשכת ראש הממשלה: "ישראל היא לא מדינת חסות של ארה"ב"

הסלמה ביחסי ארה"ב וישראל על רקע הדוח האמריקני שקבע כי "ממשלת נתניהו הנוכחית נמצאת בסכנה. צפויות הפגנות גדולות וקריאה לבחירות. ממשלה אחרת, מתונה יותר, היא אפשרות ריאלית"

מתקפה חריפה מלשכת ראש הממשלה: "ישראל היא לא מדינת חסות של ארה"ב"
נתניהו וביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה מגבירים את הטון נגד הממשל האמריקני, וגורם מדיני בכיר מגיב הערב (שלישי) לדו"ח המודיעין האמריקני ואומר: "מי שבוחר את ראש ממשלת ישראל הם אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר. ישראל היא לא מדינת חסות של ארה"ב אלא מדינה עצמאית ודמוקרטית שאזרחיה הם אלה שבוחרים את הממשלה".

עוד נמסר, "אנחנו מצפים מידידנו לפעול להפיל את שלטון הטרור של החמאס ולא את הממשלה הנבחרת בישראל". כך בתגובה החריפה חסרת התקדים.

כזכור בדוח הערכת האיומים העולמיים של זרועות המודיעין של ארה"ב לשנת 2024 שפורסם הלילה, נקבע כי "מעמדו של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל נמצא בסכנה". כותבי הדוח ציינו עוד כי "מעמדו של נתניהו כמנהיג, כמו גם של הקואליציה השלטת של מפלגות ימין קיצוניות וחרדיות, שמנהלת מדיניות נוקשה בנושאים פלסטיניים וביטחוניים, עלולים להיות בסכנה.

לדבריהם, "חוסר האמון ביכולתו של נתניהו לשלוט העמיק והתרחב בציבור מהרמות הגבוהות שבהן היה ממילא עוד לפני המלחמה, ואנו מצפים להפגנות גדולות הדורשות את התפטרותו ובחירות חדשות, כשממשלה אחרת ומתונה יותר היא אפשרות".

 

ג'ו ביידן בנימין נתניהו ישראל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד