כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר הסערה

נשיא התאחדות התעשיינים: "המשק במחסור וההנהגה עסוקה בויכוחים"

הוא אמר כי הוא "קורא לכל המעורבים בנושא להבין את גודל המשבר ולצאת בשורה של צעדים להבאת עובדים זרים לארץ באופן מיידי"

נשיא התאחדות התעשיינים: "המשק במחסור וההנהגה עסוקה בויכוחים"
פועלים פלסטיניים. אילסוטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר הערב (שלישי) לאור הוויכוח שפרץ בעקבות משבר העובדים הזרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת כי  ״על הממשלה להפסיק להתווכח פנימית על נושא העובדים הזרים ולהתחיל לעשות. לא ייתכן כי המשק נמצא במחסור כה חמור של עובדים, ובמקום לשחרר את כל המחסומים הבירוקרטיים ולהביא עובדים מכל ארץ אפשרית, ההנהגה עסוקה בויכוחים חסרי תוחלת שלא מקדמים אותנו לפתרון.

עוד הוא מסר כי "הנזק שכבר נגרם לתעשייה ולמשק הבנייה בישראל כתוצאה מהמחסור בעובדים הוא עצום, ולא צריך להרחיב את הנזק אף יותר. יש כאן פגיעה חמורה בתוצר התעשייתי, משבר חמור בבניה ובתעשיות הבנייה ופגיעה בענפי השירותים.  אני קורא לכל המעורבים בנושא בממשלה להבין את גודל המשבר ולצאת בשורה של צעדים מעשיים, עפי תוכנית משרד הכלכלה והתעשייה, להבאת עובדים זרים לארץ מכל המדינות באופן מיידי״.

כזכור, מוקדם יותר הערב פרץ עימות בין ברקת, לבין מפלגת הליכוד ונתניהו לאחר שהשר כתב: "לצערי ראש הממשלה לא מעלה לישיבת הממשלה את ההחלטה בעניין הכנסת הפועלים הזרים ממדינות שלום. "אני חושש שיש מי שמעכב את ההחלטה כדי לאפשר את החזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את המאמץ להסרת החסמים כדי להביא עובדים זרים לישראל. בשעה שראש הממשלה נתניהו מוביל את המאמץ המלחמתי נגד לחצים בינלאומיים כבירים, ברקת מצטרף למלעיזים נגד  ראש הממשלה נתניהו כדי לקבל חיבוק מהתקשורת".

פועלים נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד