י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורש להצטרף לקבינט המלחמה

דרמה פוליטית: סער החליט על סיום השותפות עם המחנה הממלכתי

השר גדעון סער הודיע כי מפלגת תקווה חדשה תסיים את שיתוף הפעולה עם המחנה הממלכתי. בנוסף דורש השר סער להצטרף לקבינט המלחמה

דרמה פוליטית: סער החליט על סיום השותפות עם המחנה הממלכתי
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר גדעון סער הודיע הערב (שלישי) כי מפלגת תקווה חדשה תסיים את שיתוף הפעולה עם המחנה הממלכתי. בנוסף דורש השר סער להצטרף לקבינט המלחמה כראש מפלגה עצמאית בקואליציה.

בכנס פעילים בתל אביב לסיכום מערכת הבחירות לרשויות המקומיות אמר: "אני רואה מתפקדינו בממשלת החירום לוודא שעל אף כל הקשיים והלחצים, גם הבינלאומיים - אנחנו נסיים את המלחמה עד תומה בעזה. עד הסוף. ״ולא נשוב עד כלותם״. זו מלחמה שתקבע את עתידנו בארץ הזאת, עתיד ילדינו ונכדינו.

אנחנו חייבים להיות נחושים להשיג את יעדיה: השמדת התשתיות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והחזרת אחינו ואחיותינו החטופים".

השר סער חזר בדבריו על ביקורתו וביקורת חבריו בענין ניהול המלחמה על ידי קבינט המלחמה וציין כי קולה ועמדותיה של תקווה חדשה-הימין הממלכתי אינן נשמעות בו. אשר על כן, הודיע השר סער על דרישת התנועה לצירופו לקבינט המלחמה כדי להשפיע על המדיניות. 

״מזמן לא הסתרנו חברי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם", אמר.

הוא הוסיף: "אסור שלא יהיה קשר בין היעדים שנקבעו לבין האמצעים שננקטים להשגתם. אסור להפחית את הלחץ הצבאי ולהאט את ההתקדמות בהשמדת כוחות החמאס ושלטונו. אסור לאפשר השתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי.

 אני מכבד את ידידי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם. לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות", אמר.

השר סער הודיע גם על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ועל פנייתם ליו״ר ועדת בכנסת על מנת להקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית, שתבטא באופן מובהק את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית. 

״קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו. 

באדיבות המצלםגדעון סער עם הלוגו החדש "הימין הממלכתי"צילום: באדיבות המצלם

אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה", אמר.

בתוך כך, השר סער הודה לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט וליתר חברי סיעת המחנ״מ על תקופת העבודה המשותפת והביע תקווה לשיתוף פעולה בין שתי המפלגות בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. 

השר סער הדגיש את כוונתו לפעול לצרף למפלגה כוחות נוספים ולהוביל גיבוש של חלופה של ימין ממלכתי, כפי שרבים בציבור מייחלים שיקרה. 

הוא הדגיש כי את התיקון הפוליטי הנדרש בישראל יש להוביל ימינה מהמרכז בהתחשב גם באתגרים הלאומיים שבפנינו.

השר סער אמר עוד, כי ישראל נכנסת לתקופה ארוכה אותה כינה ״מלחמת העצמאות השניה״ בה תחזור החברה הישראלית להיות חברה במאבק".

השר בני גנץ הגיב בשתי מילים וכתב בחשבון ה-X שלו: "תודה ובהצלחה".

גדעון סער תקווה חדשה המחנה הממלכתי בני גנץ פיצול התפצלות הימין הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד