כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסר לת"תניקים

הגר"מ מאזוז לבחורי ישיבות בפורים: "תזהרו, אל תלמדו מהם"

לקראת ימי הפורים הבאים יצא מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בקריאת קודש בשיעור השבועי לתלמידי הישיבות. ובמה קרא לאוספים כסף לתתי"ם להשמר? • צפו

הגר"מ מאזוז לבחורי ישיבות בפורים: "תזהרו, אל תלמדו מהם"
הגאון רבי מאיר מאזוז צילום: יעקב נחומי

עם הכניסה לחודש אדר ב', והתקרבות ימי הפורים, יצא מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בשיעור השבועי בקריאת קודש והזהיר את בני הישיבות וקרא להשמר משתיה מופרזת שעלולה להביא לנזקים בלתי נשלטים. 

"יש אנשים שביום ארבעה עשר באדר, הם שותים, שותים, שותים, עד שהולכים כמו שיכורים. אח"כ לוקחים אבנים, זורקים על אוטובוסים, זורקים על הכל... ואני מזהיר אתכם, תזהרו אל תלמדו מהם!" קרא הגר"מ מאזוז.

ראש הישיבה סיפר: "אמר לי פעם ר' נתן רוטשילד, המנהל של בית החולים "מעייני הישועה": שהיה בחור מסכן הלך ביום פורים לאסוף כסף לישיבה שלו. אז אמר לו הגביר: "בתנאי שתשתה את כל הכוס הזאת!". הכוס הייתה מלאה ערק - ככה גדולה. תשתה אותו כולו! הוא שתה, ואחרי כמה ימים מת! מת - פשוטו כמשמעו, לא התעלף, מת. למה עשה ככה? כי הוא חשב שבזה יקבל מאה דולר. מאה דולר בשבילך?! לא, בשביל הישיבה שלך".

"כל מי שמגיע לאסוף אצל התורמים יאמר: על תנאי שאני לא אשתה שום דבר. ואם אני שותה, מפני הכבוד. אל תמלא לי את הכוס ערק. אחר כך תהרוג אותי?! מה השתגעת?!" סיכם הגר"מ מאזוז את דבריו.

הרב מאיר מאזוז תתניקים פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד