י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכהן המבוגר ביותר

חגג יום הולדת 105 וגילה מה הסוד לחיים ארוכים

הגבר היהודי המבוגר ביותר בבריטניה חגג את יום הולדתו ה-105 מוקף בבני משפחה וחברים שאומרים ש"שמחת החיים שלו" הוא הסוד לחיים ארוכים

חגג יום הולדת 105 וגילה מה הסוד לחיים ארוכים
יוסף וינטון חוגג 105 צילום: Jewish care

יוסף וינטון, שנולד ב-2 במרץ 1919, חגג את יום הולדתו ה-105 מוקף במשפחה, בחברים ובצוות של בית האבות Jewish Care בצפון לונדון.

יוסף שוהה בבית האבות על שם סטלה והארי פרידמן מאז 2017 ומחזיק בתואר האיש המבוגר ביותר שמתגורר בבתי האבות של Jewish Care, הוא כהן המבוגר ביותר, וכן אולי אפילו הגבר היהודי המבוגר ביותר בבריטניה.

ליוסף יש שני ילדים, פיליפ ודניאלה, ושלושה נכדים, גדעון, נטלי ובנימין, הוא חגג את יום ההולדת שלו עם מתנות ועוגה.

יוסף קיבל מברק מהוד מלכותו המלך צ'ארלס והמלכה קמילה וכן קיבל הודעת ברכה מהרב הראשי סר אפרים מירוויס.

Jewish Careיוסף מקבל את המברק מהמלךצילום: Jewish Care

בתו, דניאלה וינטון, סיפרה על החגיגה, "אנחנו מרגישות באמת מבורכות לחלוק יחד עוד יום הולדת, זו הייתה חגיגה פנטסטית מלאה באהבה, חום והשראה שזה משהו שכולנו צריכים בזמנים מאוד קשים אלה".

"החיים של אבא שלי היו בחוסן וחן. אני חושבת על כל הקשיים שהוא התמודד איתו, ההיסטוריה שהוא חי, האהבה שהוא נתן, והכוח שהוא הראה, זה באמת מדהים. אנשים שואלים אותי מה הסוד, אני חושבת שהכל יכול להיות תלוי בשמחת החיים הטהורה שלו, למרות כל מה שהוא עבר".

ליליאן אוקוצ'ה, מנהלת בית האבות Jewish Care סיפרה על יוסף ואמרה, "הוא אדם נפלא, אוהב, שנערץ על ידי כל הצוות שלנו ותמיד יש לו חיוך חם. כולנו כל כך מרוצים מכך שליוסף היה יום מיוחד שחגג את ציון הדרך המדהים שלו".

Jewish Careיוסף חוגג יום הולדתצילום: Jewish Care

יוסף נולד לאחר מלחמת העולם הראשונה ושרד את מלחמת העולם השנייה. הוריו יסקה ושלמה ויסברג שהיה חייט, עזבו את לודז' שבפולין ב-1920 יחד עם אחותו רוזט לבלגיה, לאחר מכן נולד להם הבן ז'אק בבריסל.

במלחמת העולם השנייה, כשהנאצים פלשו לבלגיה, הצטרפה אחותו של יוסף למחתרת. יוסף וז'אק ברחו מהמדינה, הסתתרו ברכבת במשך תשעה ימים ולילות והגיעו לטולוז, צרפת. לאחר מכן הסתתרו על ספינה טרנס-אטלנטית בסיוע קצין בצבא הפולני, הם עלו על הספינה מבלי לדעת את יעדם.

הם הגיעו לפלימות' באנגליה ומשם ברכבת ללונדון ונלקחו לחקירה על ידי הרשויות, לאחר מכן הורשו להישאר בבריטניה. יוסף הצטרף לצבא הבריטי וסייע עם תרגום לשפות גרמנית, צרפתית והולנדית. אחיו של יוסף, ז'אק וגיסו, גם הוא ענה לשם יוסף, הצטרפו לצבא הצרפתי ושרדו גם הם את המלחמה.

לאחר המלחמה, יוסף החל לעסוק כסוכן אופנה לנשים, לאחר מכן ניהל עסק למכירת כפפות עור ייחודיות שסופקו להוד מלכותה המלכה.

הוא הכיר את אהובה ארמון ב-1957 והם נישאו זמן קצר לאחר שנפגשו ב-20 במרץ 1957. הם היו יחד 59 שנים, גרו בסנט ג'ונס ווד, ואז עברו ב-1960 לפינצ'לי בלונדון, שם נולדו להם פיליפ ב-1961 ודניאלה ב-1965.

שנים רבות לאחר מכן, אהובה אשתו עברה לבית האבות בו יוסף נמצא עכשיו, הוא היה מבקר אותה מדי יום, עד שהיא נפטרה למרבה הצער בפברואר 2016, בהמשך הוא עצמו הגיע למקום.

יום הולדת בריטניה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד