י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו הן המשמעויות

מאחורי הקלעים של פרישת סער: מי ידע ומי הופתע

הטלטלה הפוליטית באופוזיציה והמשמעויות שלה. לאן חותר גדעון סער בפרישתו מבני גנץ, והאם האחרון ידע או שמע זאת מהתקשורת | כל הפרשנויות והדיווחים

מאחורי הקלעים של פרישת סער: מי ידע ומי הופתע
נתניהו וסער מגייסים קולות לליכוד צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

מאחורי הקלעים של פרישת גדעון סער מ'המחנה הממלכתי' של בני גנץ: אתמול (שני) התקיימה פגישה של ארבעת חברי 'תקווה חדשה', יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ושרן השכל בלשכתו של סער בכנסת. שם גם גובשה סופית ההחלטה שממילא היתה באוויר - להיפרד מגנץ ובאותה הזדמנות גם לדרוש מקום בקבינט המלחמה.  

באשר לגנץ שלא ידע מכלום, גורמים ב'תקווה חדשה' אומרים שלמיטב ידיעתם גנץ וסער לא נפגשו בארבע עיניים מאז ההצטרפות לממשלה ואם היו נפגשים סער היה מעדכן אותו. כך מדווחת הכתבת הפוליטית מורן אזולאי ב-ynet.

הפרשן הפוליטי יובל קרני הוסיף עוד קצת על מאחורי הקלעים של פירוק השותפות ודיווח כי בני גנץ לא ידע מאומה. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה קיבל הודעה כשעה לפני הנאום ומן הסתם גם יו"ר 'הליכוד' וראש הממשלה נתניהו ידע על הפיצול הצפוי.

העיתונאי מיכאל שמש פרס תובנות ראשונות ב'כאן 11' על המהלך הפוליטי הדרמטי של גדעון סער ואמר: "סער  מנסה עוקף בסיבוב את בנט יוסי כהן וכל המתלבטים שעל הגדר ומקים את ״הפלטפורמה״ של הימין הממלכתי. הוא מציע לראש הממשלה אצבע שתוכל לסייע לו בקבינט המלחמה נגד אייזנקוט וגנץ. אצבע שהוא זקוק לה ובעיקר - מציע לנתניהו ממשלה יציבה גם בלי גנץ ושות׳ אחרי שפירק את המפלגה והוא כבר לא תלוי בהם. מהלך מעניין מאוד".

עוד הוסיף שמש וביקש ל‏שים לב למה שקורה ״באופוזיציה לנתניהו״ (גוש מתנגדיו) מאז פרצה המלחמה: מפלגת העבודה קרסה, מיכאלי הודיעה על פרישה. יש עתיד איבדה כמעט חצי מכוחה בסקרים. לפיד וליברמן בברוגז פומבי. המחנה הממלכתי נכנסה לממשלת נתניהו. המחנה הממלכתי התפרקה. סער מתנגד לחרם על נתניהו.

כתב גל"צ, יניר קוזין הימר הערב כי גדעון סער מתפצל עם מפלגתו מהמחנה הממלכתי כעת כדי להתחבר לליכוד בהמשך הדרך.

בתוך כך, שירית אביטן דיווחה ב'ישראל היום' כי בליכוד נשמעים מרוצים מהמהלך של סער, שלהערכתם ייתן לממשלה רשת ביטחון. מצד אחד הפריצה הגדולה הערב היא איתות לכך שסער מריח בחירות. מצד שני הוא מקורב לחרדים ועשוי להתפשר על חוק הגיוס, ימשוך מימין למתקפה מרפיח ובכללי ימשוך ימינה את ההחלטות בקבינט המלחמה.

ח"כ מתן כהנא ממפלגתו של גדי איזנקוט בתוך 'המחנה הממלכתי' הבהיר הערב: "אני עם בני וגדי. נשארנו מפלגת מרכז עם כנף ימין איתנה, שאני בטוח שעוד תתחזק בעתיד".

נזכיר כי השר בני גנץ הגיב בחשבון ה-X שלו בשתי מילים בלבד: "תודה ובהצלחה".

גדעון סער פיצול התפצלות המחנה הממלכתי בני גנץ בנימין נתניהו מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד