כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עוקפים את חמאס

סיוע הועבר לצפון הרצועה באמצעות הכביש החדש

לראשונה סיוע הועבר לצפון הרצועה באמצעות הכביש החדש שבנה צה"ל. הכביש מאפשר לסיוע להיכנס ישירות לצפון הרצועה ולא לעשות את כל הדרך מהדרום לצפון

סיוע הועבר לצפון הרצועה באמצעות הכביש החדש
משאיות הסיוע של האו"ם צילום: דוברות מתפ״ש

לראשונה האו"ם השתמש בנתיב יבשתי חדש כדי לספק מזון לצפון עזה מזה שלושה שבועות, המהלך הגיע על רקע הלחץ העולמי על ישראל לאפשר גישה מהירה יותר לצפון הרצועה בנוגע לסיוע הומניטרי.

ג'יימי מקגולדריק, מתאם הסיוע של האו"ם ליש״ע אמר לרויטרס כי שיירה של ארגון תוכנית המזון העולמית, סוכנות הזנה של האו״ם, השתמשה היום בכביש צבאי ישראלי ברצועה, העובר לצד הגבול של עזה, כדי להגיע לצפון הרצועה.

המזון שנכנס מספיק ל-25,000 בני אדם, ונכנס בשעות המוקדמות של יום שלישי, כך אמר דובר הארגון, שאזה מוגרבי ל'רויטרס'. זה היה המשלוח הראשון של הארגון שלמעשה עוקף את אונר"א לצפון עזה מאז ה-20 בפברואר ו"מוכיח שהעברת מזון בדרך יבשתית אפשרית" אמר.

"אנחנו מקווים להגדיל את ההיקף, אנחנו צריכים שהגישה תהיה סדירה ועקבית במיוחד כשאנשים בצפון עזה על סף רעב", אמר מוגרבי. "אנחנו צריכים נקודות כניסה ישירות לצפון".

ג'יימי מקגולדריק, המתאם ההומניטרי של האו"ם במזרח התיכון, אמר כי האו"ם הפציר בישראל במשך שבועות להשתמש בכביש שעל הגדר עם עזה, ונתקל בשיתוף פעולה בשבוע האחרון.

ממתאם הפעולות בשטחים נמסר: "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, שש משאיות סיוע נכנסו לצפון רצועת עזה דרך "מעבר 96" כחלק מפיילוט נסיוני במטרה למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע. המשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני בידי גורמי ביטחון ישראליים במעבר כרם שלום ומכילות סיוע מארגון המזון העולמי "WFP". תוצאות הפיילוט יוצגו לגורמים המדיניים".

 

 

מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי חמאס אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד