כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
רמדאן מתוח

חסדי השם: 12 פיגועים סוכלו בירושלים, 21 חשודים נעצרו בתוך שבועיים

ממ"ז ירושלים דורון תורג'מן אמר בהערכת מצב שקיים בתחילת החג "לא באנו להעניש את הבלתי מעורבים"

חסדי השם: 12 פיגועים סוכלו בירושלים, 21 חשודים נעצרו בתוך שבועיים
שוטרים בירושלים, חודש הרמדאן צילום: דוברות המשטרה

המשטרה התירה לפרסום נתונים על סיכול פיגועים בגזרת ירושלים לפני רמדאן, ועל מעצרים של חשודים פוטנציאליים. לפי נתוני סיכול טרור לפני רמדאן, פורסם כי מאז תחילת 2024 סוכלו 12 פיגועים באזור ירושלים על ידי מעצר חשודים.

מאז 7 באוקטובר סוכלו 38 פיגועים בגזרת ירושלים, רובם באמצעות מידע מודיעיני או דווחים שהתקבלו במשטרה. כמו כן, מאז תחילת המלחמה ועד רמדאן הוגשו כ-100 כתבי אישום.

מוסלמים בהר הבית הרמדאן 2024 // דוברות המשטרה

מנתונים על פעילות המשטרה נגד מסיתים במחוז ירושלים, טרם רמדאן, דווח כי 21 חשודים נעצרו בחשד להסתה רק בשבועיים האחרונים. נגד שישה מהם הוגשו כתבי אישום בתום חקירתם. לפי הודעת המשטרה אחד החשודים שנעצר, ממזרח ירושלים, תמך במחבל שביצע את הפיגוע בצומת ראם ליד קריית מלאכי. בנוסף, נכתב כי המחבל בן ה-14 שביצע את הפיגוע בירושלים בשכונת נווה יעקב, הושפע מהסתה לטרור ברשתות.

הערכת מצב ממ\"ז ירושלים דורון תורג\

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב דוורן תורג'מן קיים הערכת מצב מקדימה לקראת הרמדאן ואמר: "תקופה מאוד משמעותית מאז תחילת המלחמה, השאירה את ירושלים ואת הר הבית מחוץ למלחמה. נוכח פעילות מקצועית ואפס סובלנות מול מאמצי חמאס לייצר אירוע. נכנסים לרמדאן מורכב במיוחד היסטורית, ויש לנו השפעה ואחריות רבה".

תורג'מן התייחס גם לניסיונות חמאס להבעיר את השטח והסביר, "ברור לנו שחמאס מנסה בכל כוחו לייצר הסלמה משמעותית, אם בפח"ע ואם באירוע מסלים בהר, ויש שמכנים את זה 'הכדור האחרון'. אסור לנו לאפשר את זה. יש המון רעשי רקע סביב רמדאן ואנחנו לא נשולב בהם. לא נשכח את 7 באוקטובר, אסור שזה ישפיע על בתי הפולחן מול המתפללים הנורמטיבים שמגיעים, לא באנו להעניש את הלא מעורבים".

 

רמדאן חודש הרמדאן ירושלים סיכול פיגועים מעצר חשודים מעצר מחבלים דורון תורג'מן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד