א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
129 יום בשבי

החטוף ששוחרר במבצע ההירואי: "אמרתי לחייל: 'בטוח שזה לא סרט?'"

לואיס הר ששוחרר משבי החמאס במבצע נועז של כוחות צה"ל, סיפר על רגעי השחרור: "התגלגלתי מהמזרן, דווקא לכיוון שבו היו המחבלים. פתאום צעקו: 'לואיס, לפה'. תפסו לי את הרגל ואמרו 'צה"ל, באנו להחזיר אתכם הביתה'"

החטוף ששוחרר במבצע ההירואי: "אמרתי לחייל: 'בטוח שזה לא סרט?'"
לואיס הר (מימין) ופרננדו סימון צילום: באדיבות המשפחות

בריאיון ראשון מאז שוחרר במבצע נועז של כוחותינו אחרי 129 ימים בשבי חמאס, סיפר לואיס הר ל"חדשות 12" על הרגעים הדרמטיים של החילוץ ועל הטרור הפסיכולוגי שהפעיל עליו ועל פרננדו סימון. 

לואיס סיפר: "הדבר הראשון שחשבנו זה שיש פיצוץ של הבניין על ידי צה"ל. התגלגלתי מהמזרן, דווקא לכיוון שבו היו המחבלים. פתאום צעקו: 'לואיס, לפה'. תפסו לי את הרגל ואמרו 'צה"ל, באנו להחזיר אתכם הביתה'".

"הורידו לנו את הראש ושכבו עלינו. זה היה טירוף. אפילו בסרטים לא ראיתי דברים כאלה. אמרתי לחייל שישב לידי: 'תגיד, אתה בטוח שאנחנו לא בסרט?'", המשיך. 

לאויס סיפר על ימיו בשבי עם פרננדו: "העברנו את היום בסיפורים. אני מכיר את ננו (פרננדו) יותר מכל בן-אדם אחר. לא הייתי עם אף אחד כל כך הרבה זמן. או שהתווכחנו סתם, צחקנו על עצמנו אפילו. אין טלוויזיה או רדיו, אז האחד דאג שהשני לא יישבר". 

עוד סיפר על הטרור הפסיכולוגי שהפעיל חמאס עליהם: "הזהירו אותנו שמזל"ט יתפוס שאנחנו שם ונתניהו ישלח מטוס להפציץ אותנו. כאילו מה שהוא רוצה זה להרוג את כל בני הערובה כדי שלא לעשות עסקה". 

לואיס אמר: "אחרי חוויה כזאת אנחנו לא חוזרים להיות אותו בן-אדם. סדר היום שהיה לי לא יחזור. אני לא יכול לחזור לעצמי".

פרננדו סימון מרמן לואיס הר חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד