כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בפעילות סמויה

תיעוד: 5 מחבלים יידו בקבוקי תבערה לעבר נהגים ונוטרלו

לוחמי מג"ב נטרלו 5 מחבלים שסיכנו את חייהם של נהגים בגזרת עוטף ירושלים כשניסו להשליך בקבוקי תבערה לעבר כביש מעבר לגדר הביטחון. לפי דיווחי הפלסטינים שניים נהרגו

תיעוד: 5 מחבלים יידו בקבוקי תבערה לעבר נהגים ונוטרלו
שוטרים בירושלים, חודש הרמדאן צילום: דוברות המשטרה

חולייה של חמישה מחבלים הגיעה אמש (שלישי) לתוואי שבין שכונת רמות לגבעת זאב והשליכו בקבוקי תבערה מעבר גדר הביטחון לעבר ציר 436 וסיכנו את חייהם של האזרחים ומשתמשי הדרך. בקבוק תבערה שכזה שמתלקח על רכב בנסיעה - יכול לגרום לשריפת הנהג בחיים או חלילה לתאונה קטלנית, ולמרבה המזל לא היו נפגעים. 

בעקבות כך, נערכו הכוחות לאורכו של הציר בפעילות סמויה במטרה לסכל ניסיונות נוספים של מחבלים לסכן את בטחון האזרחים. 

לוחמי מג\"ב נטרלו מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה בעוטף ירושלים // דוברות המשטרה

במסגרת ההיערכות הבחינו הלוחמים ב-5 מחבלים שהבעירו בקבוקי תבערה והתכוונו להשליכם לעבר נהגים ולסכן את חייהם. הלוחמים פתחו לעברם בירי, 5 המחבלים נתפסו והועברו לקבלת טיפול רפואי.

אין נפגעים לכוחותינו שמנעו סכנת חיים מיידית וממשית לנהגים שנסעו בציר מעבר לגדר הביטחון.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'וופא', שניים מחמשת המחבלים שנורו נהרגו מאש כוחותינו. שלושה נוספים נפצעו ואושפזו בבית החולים.

מפקד מג\"ב בריק יצחק בשיחה עם הלוחמים שנטרלו את המחבלים בעוטף ירושלים // דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, התייחס לפעילות של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים במהלכה ניטרלו חוליית מחבלים שניסו להשליך בקבוקי תבערה לעבר ציר 436 ואמר: "לא פשוט לשכב במארב לילה אחרי לילה, בסופו של דבר זה משתלם. באים לפגוע בנו ואתם עשיתם בדיוק את מה שמוטל עליכם כלוחמי מג"ב וניטרלתם אותם. עשיתם עבודה מצוינת, אנחנו נמצאים בתקופה רגישה, פעלתם בדיוק כפי שמצופה מכם, יישר כוח."

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיבח את המבצע ואמר: ״חמישה מחבלים הבעירו בקבוקי תבערה והתכוונו להשליכם לעבר נהגים בכביש 436 ולסכן את חייהם של אזרחים. לוחמי מג"ב של משטרת ישראל שהיו ערוכים ופרוסים באזור ביצעו ירי לעברם - סיכלו וניטרלו את המחבלים בירי. מגבה את הלוחמים גיבוי מוחלט. מי שיסכן את אזרחי ישראל ואת כוחות הביטחון, מסכן את חייו!״.

שועפאט: בן 12 שירה זיקוקין נורה למוות

בנוסף לכך, אמש (שלישי) התקיימו הפרות סדר אלימות במחנה הפליטים שועפאט אשר סיכנו את חייהם של כוחות הבטחון והאזרחים שכללו מטעני נפץ, בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים וידויי אבנים.

הפרות סדר במחנה הפליטים שועפאט // דוברות המשטרה

בעקבות כך, נערכו לוחמי מג״ב עוטף ירושלים במקום. גם אמש התפחתו הפרות סדר אלימות. לוחם מג״ב שהבחין במפגע שיורה זיקוקין ישירות לעבר הכוחות שהיו בעמדת תצפית קרובה ביצע לעברו ירי וניטרל אותו. בהמשך נקבע מותו של המפגע בן ה-12 בבית החולים. לא היו נפגעים לכוחותנו.

"לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לפעול ביד קשה, תוך פעילות נחושה ובלתי מתפשרת אל מול מפגעים ומחבלים באשר הם. מי שיסכן את אזרחי המדינה וכוחות הבטחון מסכן את חייו".

רמות גבעת זאב בקבוקי תבערה נטרול מחבלים משטרה משמר הגבול ירי זיקוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד