כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עכשיו זה רשמי

קרב חוזר: טראמפ וביידן יתמודדו על נשיאות ארה"ב

עכשיו זה רשמי: דונלד טראמפ הוא המועמד של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ויתמודד מול הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן בנובמבר הקרוב. טראמפ: "מתמודדים מול הנשיא הגרוע המושחת וההרסני ביותר בתולדות ארה"ב". ביידן: "טראמפ מהלל דיקטטורים ומתחייב להפוך לכזה בעצמו ביום הראשון לכהונתו"

קרב חוזר: טראמפ וביידן יתמודדו על נשיאות ארה"ב
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: מתי שטרן/מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הוא המועמד של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, לאחר שהשיג את מספר הצירים הנדרשים לוועידת המפלגה הרפובליקנית ביולי הקרוב.

טראמפ חצה את הסף של 1,215 צירים הלילה, כאשר ניצח בבחירות בג'ורג'יה, מיסיסיפי, הוואי וושינגטון. טראמפ הגיע הלילה ל-1,228 צירים.

טראמפ היה מועמד מוביל לאורך כל הקמפיין, המתמודדת האחרונה מולו, ניקי היילי, יצאה מהמירוץ בשבוע שעבר, לאחר שזכתה רק בוושינגטון הבירה ובמדינת ורמונט.

גם הנשיא ג'ו ביידן זכה במספיק צירים, ביידן הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, והוא יוכרז רשמית כמתמודד במהלך הועידה הדמוקרטית שתתקיים בחודשים הקרובים. ביידן זכה אתמול בצירים בג'ורג'יה וצפוי לזכות בעוד כמה מדינות. ביידן היה צריך להגיע ל-1,968 צירים ועבר את המספר כשהגיע ל-2,099 צירים.

ביידן אמר הלילה: "האם אתם מוכנים להגן על הדמוקרטיה שלנו? זה הזמן לבחור, בואו נבחר באמריקה, דונלד טראמפ מנהל מסע של טינה, נקמה ותגמול שמאיים על עצם הרעיון של אמריקה. הוא מהלל דיקטטורים ומתחייב להפוך לכזה בעצמו ביום הראשון לכהונתו. הוא מבקש לקבור את האמת של 6 בינואר בכך שהוא נשבע לחון את המתקוממים שהניחו פגיון בגרונה של הדמוקרטיה האמריקנית".

טראמפ הגיב על המעומדות שלו ברשת החברתית שלו: "זה כבוד גדול לייצג את המפלגה הרפובליקנית כמועמד הנשיאותי שלה. המפלגה שלנו מאוחדת וחזקה, ומבינה היטב שאנו מתמודדים מול הנשיא הגרוע, הבלתי כשיר, המושחת וההרסני ביותר בתולדות ארה"ב. תחתיו אנחנו מדינת עולם שלישי שמשתמשת במערכת המשפט הבלתי-צודקת כדי לרדוף אחר יריב פוליטי, אל תפחדו. לא ניכשל וניקח בחזרה את המדינה שלנו שהייתה פעם נהדרת, נשים את אמריקה במקום הראשון ונהפוך אותה לגדולה שוב - גדולה מאי פעם. 5 בנובמבר ייחשב כיום החשוב ביותר בהיסטוריה של ארצנו". 

הנשיא ביידן דונלד טראמפ בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד