כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
טעות חייהם

שני ישראלים עצורים באלבניה כבר 7 חודשים

שני ישראלים בני 22 נעצרו באלבניה בחשד להברחת קנאביס למרות שהציגו אישורים שהוא לשימוש רפואי. הרשויות סירבו לשחררם בערבות או למעצר בית. אביו של אחד מהם: "זאת הייתה טעות חייהם"

שני ישראלים עצורים באלבניה כבר 7 חודשים
קנאביס צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

שני צעירים מאזור הדרום, בני 22, עצורים כבר שבעה חודשים באלבניה לאחר שנתפסו כשבידיהם קנאביס לשימוש רפואי. משפטם עוד לא החל.

השניים, הגיעו לאלבניה מאיטליה. הם בילו שבוע בחופי המדינה ואז רצו להמשיך ליוון, אך נעצרו במעבר הגבול קקאוויה. אצל כל אחד מהם נמצאו בערך 90 גרם קנאביס. שניהם היו מצוידים באישורים רפואיים המוכיחים שהם צורכים קנאביס רפואי בשל מצבם הבריאותי, והם גם לא החביאו את הקנאביס אלא החזיקו אותו במקום גלוי כי סברו שאין כל בעיה, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

"זאת הייתה טעות חייהם", אמר לווינט אביו של אחד מהצעירים. האלבנים לא מקבלים את ההסבר כי מדובר בחומר לטיפול רפואי ומאשימים אותם בניסיון להבריח סמים. בניגוד לנהלים המקומיים עד היום לא החל דיון בעניינם. כתב האישום הוגש רק לפני כשבועיים. השלטונות האלבניים אף סירבו לשחרר אותם בערבות למעצר בית למרות שהמשפחות סיפקו את כל האישורים הנדרשים לשם כך.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "המקרה מוכר למחלקה לישראלים בחו"ל ולשגרירות ישראל בטיראנה. משרד החוץ נמצא בקשר רציף עם משפחות העצורים. קונסול ישראל בטיראנה ביקר את הישראלים על מנת להתרשם ממצבם, ואף סייע עם פרוץ המלחמה בהעברתם למתקן כליאה שונה לאחר שחשו סכנה לשלומם. במקביל נשלחו לרשויות המקומיות פניות רשמיות לטובת המשך השמירה על ביטחונם. השניים זוכים לייצוג משפטי. יודגש כי משרד החוץ מנוע מלהתערב בהליכים משפטיים המתנהלים כנגד אזרחי המדינה השוהים בחו"ל".

משרד החוץ אלבניה קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד