כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
60 קווי שירות

האוטובוסים החשמליים של יוטונג בדרך לארץ

אלקטרה מוטורס תשמש כיבואנית הישירה של האוטובוסים החשמליים של יוטונג ותשווק אוטובוסים במגוון תצורות. תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה

האוטובוסים החשמליים של יוטונג בדרך לארץ
אוטובוס חשמלי יוטונג צילום: אלקטרה מוטורס

אלקטרה מוטורס הישראלית, חלק מקבוצת אלקטרה, תייבא לישראל ותשווק את האוטובוסים החשמליים של יצרנית הרכב הסינית יוטונג, כך מודיעה החברה.

לפי הודעת החברה, אלקטרה מוטורס תשמש כיבואנית הישירה של האוטובוסים החשמליים של יוטונג ותשווק אוטובוסים במגוון תצורות: עירוניים, בין עירוניים, תיירותיים, פרווריים ומפרקים במספר גדלים ותצורות.

לפי הודעת החברה, יוטונג ממוקמת בעיר ז'נגז'ו בסין ומייצרת כ-45 אלף אוטובוסים בשנה. עד כה יוטונג מסרה 175 אלף אוטובוסים "ירוקים" ללקוחות בעולם. לפי הודעת החברה, קבוצת אלקטרה זכתה לפני כשבועיים במכרז למימון, תכנון, הקמה תפעול ותחזוקה של הרכבת הקלה 'נופית' בין חיפה לנצרת.

חלקה של אלקטרה בקבוצה הזוכה עומד על 40.05%. אלקטרה ושותפותיה יממנו, יתכננו, יקימו, יפעילו ויתחזקו את קו הרכבת הקלה המתוכנן, שאורכו 41 ק"מ, ושיתפרס על מסלול, שייסלל מנמל חיפה במערב ועד לנצרת במזרח, ויכלול 20 תחנות.

תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה, הכוללת תקופת הקמה של כ-4 שנים ותקופת תפעול ותחזוקה של כ-21 שנים. סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון נאמדת בכ-13 מיליארד שקל.

לצד אלה - בינואר האחרון קיבלה אלקטרה אפיקים (מוחזקת ב-51% ע"י החברה) הודעה כי אושרה זכייתה במכרז  - של החברה הכלכלית גולן למתן שירותי תגבור לקווי התחבורה הציבורית באשכול התחבורתי המצוי בתחום המועצה האזורית גולן.

כך, מסוף יוני 2024 תפעיל אלקטרה 60 קווי שירות לאוטובוסים בתחבורה ציבורית באשכול גולן. התמורה הצפויה במהלך תקופת הזיכיון עומדת על כ-300 מיליון שקל.

 

 

אלקטרה מוטורס יוטונג סין אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד