כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפרישה הפתאומית

גנץ על דרישת סער: "מה שעובד טוב לא צריך לתקן"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ מסר בהצהרה בפתח ישיבת הסיעה ברקע פרישת סיעת תקווה חדש: "ההחלטה של גדעון ללכת לדרכו היא ההחלטה שלו", אמר. הוא הוסיף: "המדינה יותר חשובה מהמפלגה"

גנץ על דרישת סער: "מה שעובד טוב לא צריך לתקן"
בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

.

יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ מסר הבוקר (רביעי) הצהרה לתקשורת ברקע הודעת יו"ר תקווה חדשה השר גדעון סער על סיום שיתוף הפעולה עם סיעתו של גנץ.

גנץ טען כי לא ידע על ההחלטה של סער למסור הצהרה על סיום שיתוף הפעולה של המפלגות אך גם לא הופתע. "ההחלטה של גדעון ללכת לדרכו היא ההחלטה שלו. אני חושב שמאז 7 באוקטובר מדינת ישראל במאבק על חייה ודמותה, המדינה יותר חשובה מהמפלגה. נעשה את זה בדרך הנכונה תוך שיתוף הציבור".

על דרישת סער להצטרף לקבינט המלחמה אמר: "מה שעובד טוב לא צריך לתקן".

על המצב הביטחוני אמר גנץ: "אנחנו נמצאים מזה חמישה חודשים במערכה קריטית לעתידה של מדינת ישראל. משך הזמן שחלף, מביא אותנו לדילמות ואתגרים משמעותיים: בצפון, אנחנו נמצאים בעת מבחן, ומחויבים להחזיר את התושבים הביתה בחודשים הקרובים ובביטחון. שום תוצאה אחרת אינה אפשרית. המצב הביטחוני נפיץ גם בירושלים וביהודה ושומרון לקראת יום השישי הראשון של הרמדאן, וגם במקרה הזה עלינו להעביר את המסרים הנכונים, ולהיערך גם להסלמה.

המשך הלחימה בעזה והשבת החטופים, שנמצאים כבר למעלה מחמישה חודשים בידי חמאס, תדרוש מאיתנו החלטות קשות בזמן הקרוב. היא תדרוש עמידה איתנה מול אויב אכזר. היא תדרוש מאיתנו להגיד אמת לציבור שכולו רוצה בשחרורם וגם בהסרת האיום של חמאס. אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן רגיש, ועלינו לנווט אותו באחריות, בתבונה, ולשדר מסרים ברורים ואחידים לאויב.

אנחנו מתנהלים גם מול אתגר בינלאומי. אין החלטות קלות – יש החלטות הרות גורל. החלטות מורכבות. עלינו לפעול ביחד עם ידידותנו, ולפתור את המחלוקות עימן בחדרים הסגורים. אפשר לעשות זאת. אני מדגיש, כל קבינט המלחמה מאוחד בצורך להמשיך בפעולה הקרקעית כולל ברפיח כדי לפרק את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס". 

לקראת העברת התקציב אמר גנץ: "אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש אתגרים בהתנהלות הממשלה. תקציב המדינה שיובא היום, משקף את הימים של ה-6.10. וחמור מכך, צרכים מבצעיים אמיתיים וסדרי עדיפויות נכונים, נפגעים כתוצאה מהתנהלות פוליטית שמטרתה למנוע את הרחבת השורות בצה"ל. במקום לנצל את האחדות בעם, ואת הצורך הלאומי הדחוף – פוגעים בצה"ל בעת לחימה ומחריפים את הקרע בעם. אלו טעויות אסטרטגיות, שנצטרך לתקן".

בני גנץ גדעון סער מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד