כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פנייה לעם ישראל

ראש הכולל במונולוג נרגש: "אנחנו יכולים לחבק אותם 20 שנה"

אחרי פטירתה הטראגית של הגננת הצעירה רחל מלול ע"ה - הרה"ג ר' גד קדוש שליט"א, ראש כולל 'יששכר באוהליך' בבני ברק, בפנייה נרגשת לעם ישראל • "אברך שלנו מבית המדרש, דמותו נעדרת לנו, צריכים לעזור לו להעמיד את הילדים" • אברכי הכולל נרתמו לעזור ולסייע, ועדיין יש צורך בעזרה רבה

ראש הכולל במונולוג נרגש: "אנחנו יכולים לחבק אותם 20 שנה"
ראש הכולל צילום: מתוך הסרטון

האבל הכבד אחר פטירתה של הגננת הצעירה רחל מלול ע"ה, שנפטרה בדמי ימיה והותירה שבעה יתומים רכים, שהגדולה מבניהם כבת 14 בלבד – מחלחל ומתפשט גם בקהילה התורנית בבת ים, שם שימשה רחל ע"ה כגננת, ובבני ברק שם הם גרים ושם לומד בעלה בכולל האברכים.

לעזרה ל-7 יתומים הקליקו כאן>>>



בעקבות הטרגדיה הקשה, פנה ראש הכולל הרה"ג ר' גד קדוש שליט"א, בפנייה נרגשת לחברי הקהילה, ובעודו מחזיק בידיו את תמונתו של האברך השקדן ושל חמשת בניו, מספר הרב קדוש על הטרגדיה, ופונה בבקשת עזרה לכלל חברי הקהילה. 

"מדובר באברך שלנו מבית המדרש פה", אומר הרב שליט"א כשמאחוריו נראים עשרות אברכים עמלים בתורה. "דמותו נעדרת לנו. אנחנו היום צריכים לעזור לו להעמיד את הילדים. יש פה (בתמונה) חמישה יתומים בנים ויש עוד שתי בנות...". 

ראש הכולל קורא לציבור שלא להסתפק בנתינה קטנה ומועטה חלילה, אלא להרבות בצדקה למען המשפחה השבורה. 

"יש לנו שתי אפשרויות", הוא אומר, "יש אפשרות לתת לו כמה שקלים ולשלוח אותם (את היתומים) למקום אחר, ויש אפשרות אחרת! במקום לתת להם כמה שקלים, לקחת את היתומים, לחבק אותם ולהחזיק אותם במשך 20 שנה! את הלחם, החלב והמים שאתם משלמים לילדים שלכם, לתת גם להם, זו הזכות שלנו וזו החובה שלנו!

"וכשאתם תעמדו בנרות של קבלת שבת, תזילו דמעה לקב"ה ותגידו – 'אבא אנחנו דאגנו ליתומים האלה, אתה תדאג לילדים שלנו! שלא יתומים, שלא ידעו צער ולא ידעו מחסור!'. 

"והקב"ה שומע את התפילות האלה, הוא יעזור שנזכה כולנו לגאולה השלמה במהרה, אמן". 

לפני ארבע שנים אובחנה רחל מלול עם המחלה הממארת, ובכל זאת הסתירה את המחלה לאורך כל התקופה, עד הימים האחרונים לחייה. 

היתומים הרכים, שירה בת ה-14 ואחריה משה, יעקב, ישי, איתמר, מאיר וגילה בת החמש - שבעה נסיכים היו לה, וכל אחד ואחד מהם קיבל יחס אימהי מלא מלא, כמו ידעה ותכננה להעניק להם בשנים המועטות הללו אהבת אם שתמלא אותם ותספיק להם למשך כל ימי חייהם. 

בנה משה, נער בר מצווה, אמר בדברי ההספד שנשא בהלוויה, שהם בכלל לא ידעו שאמא היתה חולה. רק במוצאי שבת, לאחר שנפטרה, הודיעו להם שאמא היתה חולה ונפטרה ל"ע. "טיפלת בכל פצע קטן שהיה לנו בכזאת אהבה וחמלה, בזמן שאת עצמך סבלת יישורים קשים ומרים מהמחלה ולא גילית לנו", אמר הילד והתייפח בדמעות, כשכל הקהל גועה בבכיה יחד עמו. 

זה הזמן לפתוח את הלב, להעניק ליתומים הרכים והצדיקים הללו יורת  מכפי היכולת. משפחה כל כך טובה, ילדים כל כך מחונכים, מטופחים אחד אחד, מגיע להם שנעזור להם, מגיע לאמא היקרה שלהם שאנחנו נדאג שהילדים שלה יישארו מטופחים ומחונכים גם כשהיא לא כאן, שלא ידעו מחסור, ושאביהם יוכל להשקיע את כל כוחותיו בלחנך אותם ולתת להם אהבת אב ואהבת אם גם יחד. חייבים לעזור להם! 

לעזרה ל-7 יתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר מלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד