י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עצימת עיניים"

בג"ץ למדינה: מדוע לא מתבצעת הריסת המבנה הפלסטיני הלא חוקי?

בעקבות עתירת רגבים, המדינה תשיב עד סוף השבוע הבא מדוע היא נמענת מהריסת מבנה לא חוקי המסכן את חיי הנוסעים בכביש הראשי מירושלים למזרח גוש עציון

בג"ץ למדינה: מדוע לא מתבצעת הריסת המבנה הפלסטיני הלא חוקי?
המבנה וציר ליברמן ברקע צילום: תנועת רגבים

תנועת רגבים עתרה לבית המשפט העליון כנגד ההפקרות של המנהל האזרחי בהימנעותו מהריסת מבנה לא חוקי הצמוד לעורק התנועה הראשי של הנוסעים מירושלים למזרח גוש עציון.

מדובר בכביש 398, המהווה כביש עוקף של הכפרים בית סאחור וזעתרה הידוע גם בשם "ציר ליברמן" המחבר בין הגן הלאומי הרודיון ואזור גוש עציון המזרחי לירושלים. על הכביש הזה, מטרים ספורים מהציר הראשי, נבנה מבנה פלסטיני לא חוקי.

כבר לפני כשנה (בתחילת מאי אשתקד) פנתה תנועת רגבים באופן בהול בדרישה לנקיטת הליכי פיקוח ואכיפה כנגד המבנה הלא חוקי ולנקיטת הליכים פליליים כנגד העבריינים. תשובת המדינה הלקונית הייתה "מקום מושא פנייתך מוכר ומתוכנן להיערך סיור במקום". 

רגבים הוסיפה לפנות עוד פעמיים משנוכחה לדעת כי הבנייה מוסיפה להתקדם ולא נעשה דבר בעניין. בסוף השבוע שעבר הורה בג"ץ למדינה להשיב תוך שבועיים ימים מדוע לא מתבצעות פעולות אכיפה והריסה כנגד המבנה.

מתנועת רגבים נמסר בתגובה: "‏מערכת הביטחון עוד לא התעוררה. הפקרת שטחי C להשתלטות עוינת בצמידות לעורק החיים הראשי בין ירושלים לגוש עציון מסוכנת. תרחיש השביעי באוקטובר אמור היה ללמד אותנו שהקמת מבנים פלסטינים לא חוקיים צמודי גדר או צמודי כביש עלולי‏ם להיות הרי אסון ונקודת יציאה לטבח הבא. ההתנהלות המודעת והמקוממת של עצימת עינים מעבירות אלו חמורה ביטחונית ואסטרטגית. מוטב שהמנהל האזרחי ורשויות האכיפה יפעלו בהקדם ליישם את המדיניות שהם בעצמם קבעו ביחס לסיכון . הכתובת כבר עכשיו מרוחה על הקיר". 

גוש עציון תנועת רגבים כפר פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד