כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אי ציות

מועצת זכויות האדם תדון בסנקציות נגד טורקיה

הוועדה תשקול את הסנקציות אם טורקיה תמשיך לא לציית לפסיקות בית הדין האירופי לזכויות אדם שהורה לה לשחרור מיידי של שני אסירים פוליטיים

מועצת זכויות האדם תדון בסנקציות נגד טורקיה
טורקיה צילום: Uri lenz/FLASH90

ועדת השרים של מועצת אירופה תדון במהלך פגישתה הרבעונית לזכויות אדם ב-12-14 במרץ, בסנקציות אפשריות נגד טורקיה בשל אי-ציותה לפסיקות בית הדין האירופי לזכויות אדם.

לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, הוועדה תשקול את הסנקציות אם טורקיה תמשיך לא לציית לפסיקות בית הדין האירופי לזכויות אדם שהורה לה לשחרור מיידי של שני אסירים: דמירטאש וקוואלה, כולל הליך של הפרה.

דמירטאש, לשעבר יו"ר משותף של המפלגה הדמוקרטית העממית הפרו-כורדית (HDP) וגם עורך דין לזכויות אדם, נמצא מאחורי סורג ובריח מאז נובמבר 2016 באשמת מניע פוליטי.

קבאלה, בן 66, התמודד עם אישומים שנעו מריגול ומימון הפגנות ב-2013 ועד להשתתפות בהפיכה כושלת נגד הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ב-2016. הוא נעצר באוקטובר 2017 ונידון למאסר עולם ב-2022 על כך שניסה לכאורה להפיל את ממשלתו של ארדואן.

בפסיקתו משנת 2020 בנוגע לדמירטאש, בית הדין האירופי לזכויות אדם אמר שהמעצר ה"בלתי מוצדק" שלו נובע מהמניע הנסתר של חנק הפלורליזם, ניסיונות השתקה, והגבלת חופש הדיון הפוליטי בטורקיה.

למרות החלטה זו, המאמצים להבטיח את שחרורו של קוואלה לא הצליחו, על אף התקשרות עם הרשויות הטורקיות. "כל מי, לרבות שוטרים, תובעים, שופטים, פקידי בית סוהר או אחרים שתורמים לשלילת חירותו הבלתי חוקית והשרירותית של עוסמאן קוואלה ואחרים אסירים פוליטיים בטורקיה", יעמדו לדין במדינות אירופה על מעשיהם.

גם תשלל זכות ההצבעה של המשלחת הטורקית במהלך מושב החורף של 2024 ואנקרה עלולה להיזרק מארגון זכויות האדם המוביל ביבשת.

בית הדין האירופי לזכויות אדם טורקיה ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד