כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תוך כדי המלחמה

המפקד שנלחם בעזה לפוליטיקאים: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"

תא"ל דן גולדפוס בפנייה חריגה לפוליטיקאים במסיבת עיתונאים: "שלא נחזור ל-6 לאוקטובר, תשימו את זה טוב טוב בראש" • ביחס לגיוס חרדים: "יש לוודא שכולם לוקחים חלק" | שר בממשלה: "מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו" | דובר צה"ל: הקצין יזומן לבירור

המפקד שנלחם בעזה לפוליטיקאים: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"
תא"ל דן גולדפוס צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס מפנה הערב (רביעי) לפוליטיקאים ביקורת חריפה על רקע הלחימה המתמשכת מזה חמישה חודשים. 

"אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים, ואני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7/10 ביום שבת הארור, ומאז לא הפסקתי להילחם ולא הפסקתי לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש: אנחנו לא מתעייפים, אנחנו נחושים לנצח, נחושים להביא הביתה את החטופים, בין אם באופן ישיר או עקיף, אנחנו נחושים להמשיך בכל דרך שנצטרך על מנת להחזיר את הביטחון למדינת ישראל ואזרחיה".

עוד אמר: "אל תדאגו, אנחנו לוקחים אחריות על כל מעשינו - לא נברח מאחריות כמו שאנו לא בורחים מהאש. אנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7/10, אך בד בבד מובילים קדימה, שומרים על ערכינו ומשיגים הישגים רבים בשדה הקרב. אבל אתם - אתם חייבים, אתם חייבים להיות ראויים לנו. אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי מילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה".

לסיכום הוסיף תא"ל גולדפוס, "תוודאו שכולם לוקחים חלק, אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6/10 ושכל המאמץ לא היה לשווא. את זה תשימו לעצמכם טוב טוב בראש. בכל יום, בכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר, אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".

העיתונאי עמית סגל מציין כי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי שוחח עם ראש הממשלה ושר הביטחון לפני פרסום דברי מפקד אוגדה 98 דן גולדפוס, וצפוי לקיים איתו שיחת הבהרה בעקבות ביקורתו על  הפוליטיקאים.

מדובר צה״ל נמסר כי "הדברים שנאמרו על ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור".

הפוליטיקאי הראשון מבין חברי הממשלה להגיב, היה שר הפנים משה ארבל מש"ס שאמר: "אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח".

דן גולדפוס אוגדה 98 פוליטיקאים מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד