א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דוחף להסכם

‏מזכיר המדינה: "ישנה הצעה על השולחן, השאלה אם חמאס ייקח אתה"

‏מזכיר המדינה של ארה"ב בלינקן התייחס להפסקת האש "ישנה הצעה על השולחן להפסקת אש, השאלה אם חמאס ייקח אותה וירצה להביא לסיום הסבל שגרם"

‏מזכיר המדינה: "ישנה הצעה על השולחן, השאלה אם חמאס ייקח אתה"
אנתוני בלינקן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי השבוע החלו משלוחי סיוע דרך מעבר נוסף בצפון רצועת עזה. "נכנס קמח ויש תזוזה חיובית אבל לא מספקת. ישראל צריכה לפתוח כמה שיותר מעברים לעזה ולהוריד הגבלות על מוצרים מסויימים כדי שיוכלו להכנס לרצועה".

‏בלינקן הוסיף "בשעה שאנחנו עובדים על הגדלת הסיוע ההומניטארי, הדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות הפסקת אש שתיצור אווירה הרבה יותר טובה להכנסת סיוע".

‏לגבי הסכם עם חמאס אמר בלינקן: "יש הצעה טובה מאוד על השולחן (לעסקת חטופים) כרגע והשאלה היא האם חמאס יקבל אותה? האם חמאס רוצה לסיים את הסבל שפעולותיו יצרו? אנחנו עובדים על זה כל הזמן בנסיון להשיג הפקת אש שתביא לשחרור חטופים, החטופים נמצאים בראש מעייננו. שוחחתי אתמול עם הוריו של איתי חן (שנהרג וגופתו בעזה). אף אחד לא צריך לעבור את מה שהם עוברים. לכן הפסקת אש כל כך חשובה - כדי שנוכל להחזיר חטופים הביתה".

‏בלינקן הוסיף: "הנשיא הבהיר שהגדלת הסיוע ההומניטארי והגנה על אזרחים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. כשרוצים, אפשר למצוא דרך לעשות זאת. זו צריכה להיות המשימה הראשונה של ממשלת ישראל תוך כדי הפעולה שלהם נגד חמאס. אנחנו רוצים לראות תכנית ישראלית שתבטיח שמירה על חיי אזרחים במהלך מבצע ברפיח. עד כה לא ראינו תכנית כזו".

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן סיוע הומניטרי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד