י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומי נשאר בחוץ

סקרים חדשים: כך משפיע פיצול סער-גנץ על המפה הפוליטית

סקרים חדשים של ערוצי הטלוויזיה שנעשו בעקבות הפילוג של המחנה הממלכתי הראו כי מפלגתו של גדעון סער מקבלת נתון חד ספרתי של מנדטים. לפי כל הסקרים, מפלגתו של גנץ עדיין מובילה כגדולה ביותר בכנסת | ומי לא עובר את אחוז החסימה

סקרים חדשים: כך משפיע פיצול סער-גנץ על המפה הפוליטית
גדעון סער ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפילוג הדרמטי מ'המחנה הממלכתי' שאישרה היום (רביעי) ועדת הכנסת באופן רשמי, סקרים חדשים בדקו כמה מנדטים מקבלת מפלגת "הימין הממלכתי" בראשות גדעון סער.

לפי סקר 'כאן 11' ומכון קנטאר בראשות הסוקר דודי חסיד, עולה כי סער פותח את דרכו העצמאית עם 5 מנדטים בלבד. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מקבלת 30 מנדטים, הליכוד בראשות בנימין נתניהו 21 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד 14 מנדטים, וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 11 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 10 מנדטים, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר - 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף שווה 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 5 מנדטים, רע"מ בראשות מנסור עבאס - 5 מנדטים, הימין הממלכתי בראשות גדעון סער - 5 מנדטים ומרצ - 4 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נשארת מחוץ לכנסת.

לפי סקר 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, הליכוד שווה 25 מנדטים, המחנה הממלכתי - 22, יש עתיד - 12, ש"ס - 10, ישראל ביתנו - 9, עוצמה יהודית - 9, יהדות התורה - 8, רע"מ - 6, הימין הממלכתי של סער - 6, מרצ - 5, חד"ש-תע"ל 4 והציונות הדתית עם 4 מנדטים בלבד.

לפי סקר פרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'ערוץ 13', המחנה הממלכתי מובילה כמפלגה הגדולה עם 34 מנדטים, הליכוד - 17, יש עתיד - 14, ש"ס - 9, עוצמה יהודית - 9, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 7, הימין הממלכתי של גדעון סער - 6, רע"מ - 4, הציונות הדתית - 4, חד"ש-תע"ל - 4 וגם מרצ עם 4 מנדטים. 

לפי סקר 'ערוץ 13' וקמיל פוקס, במקרה שנפתלי בנט ויוסי כהן מקימים מפלגות חדשות, בני גנץ יורד ל-21 מנדטים, נפתלי בנט מביא  18 מנדטים, הליכוד - 15 מנדטים, מפלגה בראשות יוסי כהן - 11 מנדטים ויש עתיד - 10 מנדטים. במצב כזה גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה.

לפי סקר מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע שפורסם ב'חדשות 12', המחנה הממלכתי מקבלת 33, הליכוד - 18, יש עתיד - 13, ש"ס - 11, ישראל ביתנו - 11, עוצמה יהודית - 8, יהדות התורה - 7, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 5, מרצ - 4. גם בסקר זה הימין הממלכתי של גדעון סער עם 5 מנדטים בלבד. לפי סקר 'חדשות 12' סמוטריץ׳ מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת הבאה.

מלחמת חרבות ברזל סקר גדעון סער בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד