כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היחסים מתדרדרים?

בארה"ב חושדים שנתניהו יתמוך בטראמפ

גורמים במפלגה הדמוקרטית הביעו חשש כי נתניהו יצא למתקפה פומבית נגד הנשיא ביידן לאחרונה, כחלק מניסיונו להביע תמיכה ולקדם את טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית

בארה"ב חושדים שנתניהו יתמוך בטראמפ
נתניהו וטראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים במפלגה הדמוקרטית הביעו חשש בשיחות סגורות כי ראש הממשלה נתניהו עלה למתקפה פומבית נגד הנשיא ביידן לאחרונה, כחלק מניסיונו להביע תמיכה ולקדם את דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב. כך דיווח הערב עמיחי שטיין ב'כאן 11'. 

לטענתם חשש זה מהווה סיבה נוספת לכעס האמריקני. יש לציין כי מי שממלאים היום תפקידים בממשל ביידן, מילאו תפקידים דומים בבחירות 2012 בתקופת כהונתו של הנשיא הדמוקרטי לשעבר ברק אובמה. גם אז, רבים בממשל אובמה טענו כי נתניהו והשר רון דרמר שכיהן כשגריר ישראל בארצות הברית, קידמו את מועמדותו של המועמד הרפובליקני דאז מיט רומני.  

כזכור בתחילת השבוע הנשיא ביידן אמר בריאיון לרשת MSNBC: "נתניהו פוגע בישראל, לא נקבל עוד 30 אלף פלסטינים הרוגים". הנשיא הוסיף כי יש לארה"ב יש קו אדום מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכניסה לרפיח היא קו כזה, אך דבר כזה לא יגרום לפגיעה באזרחי ישראל. לדבריו, "אין קו אדום שיפסיק את כל אספקת הנשק, שלא תהיה כיפת ברזל להגנה".

הנשיא ברק אובמה הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד