ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בנאום בלבנון

נסראללה מתייחס לחוק הגיוס וסערת דברי הראשון לציון

‏נסראללה פנה לנתניהו בנאומו: "גם אם אתה תלך לרפיח, אתה תפסיד את המלחמה. אחרי ששה חודשים לא הצלחת לייצר אף תמונת ניצחון".מ‏נסראללה התייחס לסיוע האמריקאי: "במשיכת עט ביידן יכול להפסיק את ייצוא הנשק לישראל"

נסראללה מתייחס לחוק הגיוס וסערת דברי הראשון לציון
נסראללה בנאום צילום: אל מנאר

מנהיג חיזבאללה חסן ‏נסראללה נאם הערב (רביעי) ואמר כי עצם העובדה שאחרי ששה חודשים של מלחמה, ישראל עדיין נושאת ונותנת עם חמאס, זה מסימני התבוסה של ישראל. "חמאס היום נושא ונותן מעמדת כוח ולא מעמדת חולשה".

נסראללה הוסיף ואמר: "היום כל הפלגים הפלסטיניים רוצים הפסקה של המלחמה ולא הפוגה זמנית. אנחנו מודיעים מחזית הסיוע בלבנון שאנו עומדים לצדם ולצד חמאס שמנהל את המשא ומתן בשמם. אנחנו אתכם ועם דרישותיכם הצודקות (הפסקת המלחמה, נסיגה ישראלית ושיבת העקורים לצפון עזה)".

‏לדבריו: "במשיכת עט ביידן יכול להצליח להפסיק את ייצוא הנשק לישראל, אז לא יהיה לו נשק גם נגד עזה וגם נגד לבנון. במשיכת עט יכול לא להטיל וטו במועצת הביטחון. זרקו קצת אוכל, אבל זה לא ישכנע אף אחד מהעמים הערבים, המוסלמים ובני החורין ברחבי העולם שביידן לא יכול לעצור את המלחמה".

מזכ"ל חיזבאללה המשיך ואמר: "בחזית הלבנונית, ובמיוחד בשבועות האחרונים עלתה מתיחות האויב וכעס המתיישבים, הצרחות שלהם חזקות היום, במיוחד בשבועות האחרונים, בגלל התמשכות והסלמת הפעילות שלנו. החזית הזו ממלאת את תפקידה בלחץ על האויב - כלכלית, צבאית ועושה את כל תפקידה".

‏נסראללה הגיב לאלה מאזרחי לבנון שאינם אוהבים את הלחימה למען עזה ואמר: "הלוואי שאותם אנשים ישמעו לבכירים הישראלים, שמדברים על מה שקורה בחזית הצפונית". לאחר מכן טען נסראללה כי ישראל מסתירה את האבידות בצפון, וציטט את שר הביטחון והרמטכ"ל שאמרו כי "חיילנו נלחמים בחזית עזה ובחזית הצפונית ומשלמים מחירים כבדים".

מנהיג חיזבאללה התייחס לשיח בישראל אודות מחסור חמור בחיילים והקריאה לגייס את החרדים. נסראללה דיבר בשביעות רצון על דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף כי אם יגייסו חרדים, אז הם יעזבו לחו"ל, ואמר כי זאת בשורה וזה למעשה העתיד שמצפה לישראל: "החרדים זאת קבוצה גדולה של אנשים".

"הניצחון הוא למי שיהיה סבלני, שיעמוד איתן. העניין דורש עוד זמן, החברה הישראלית התחילה כבר עכשיו להתעייף. הצבא עייף, החברה עייפה, הכלכלה עייפה. עוד סבלנות תכפה על האויב שיעצור את התוקפנות, שיובס ושיודה בכישלונו". כך נסראללה.

את תרגום דבריו פרסם רועי קייס מ'כאן חדשות'.

חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד