י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

משבר הגיוס: החשש מהפלת הממשלה והעקרונות שראש הישיבה אישר

נציגי דגל התורה עלו השבוע למעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לדיון על מתווה חוק הגיוס. הנציגים הביעו בפני ראש הישיבה את החשש מכך שארגוני השמאל ינצלו בכל כוחם את ההזדמנות להתסיס ולהביא להפלת הממשלה ברקע משבר הגיוס. כל הפרטים

משבר הגיוס: החשש מהפלת הממשלה והעקרונות שראש הישיבה אישר
נציגי דגל התורה במעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

נציגי דגל התורה, סגן השר אורי מקלב וחה"כ יעקב אשר עלו השבוע (שלישי) למעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לדיון על מתווה חוק גיוס עקרוני שיובא לצד החלטת הממשלה הצפויה ביום ראשון שתנחה את שר הביטחון שלא לגייס חרדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברקע המחלחמה וההבנה כי הזמן הנוכחי הוא רגיש מאוד להעברת חוק גיוס הנציגים הביעו בפני ראש הישיבה את החשש מכך שארגוני השמאל ינצלו בכל כוחם את ההזדמנות להתסיס ולהביא להפלת הממשלה.

הנציגים גם הבהירו כי לא נית להעביר באופן מיידי את חוק הגיוס ולכן צריכים להאריך את החלטת הממשלה שמנחה את שר הביטחון שלא לגייס חרדים. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי על פי עקרונות החוק שיובא לצד החלטת הממשלה יהיו מכסות ויעדים ועם זאת מי שירצה לשבת וללמוד בישיבה לא תהיה לו שום בעיה. היעדים צפויים להיות מאושרים בהחלטת ממשלה ולא בחוק.

בנוסף, נקבעו סנקציות כלכליות על הישיבות במידה ולא יעמדו ביעדי הגיוס שיקבעו ועם זאת החוק לא יפקע.

עוד נקבע כי מי שלא לומד עד גיל 35 יהיה מחויב גיוס, למסלולים שונים למגוון צורכי הצבא בהתאם לאורח חיים חרדי.

יצוין כי מדובר בעקרונות ראשוניים בלבד ועדיין מוכנסים כל העת שינויים ותיקונים אך כאמור כלל העקרונות אושרו על ידי ראש הישיבה הגרמ"ה הירש.

כזכור, השבוע עלו החכי"ם גם למעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו ואמש נרשמה התייעצות יחד עם ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. בימים הקרובים יעלו החכי"ם להתייעצות אצל שאר חברי המועצת.

חוק הגיוס הגרמ"ה הירש דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד