כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתיווך עומאן

דיווח: ארה"ב שוחחה בחשאי עם איראן

ארצות הברית ניהלה קשרים באופן עקיף באמצעות עומאן עם איראן. בבריטניה דווח כי בעת ביקורו של מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני בעיראק הוא העביר מסר למליציות לפיו עליהם לנהוג באופן שלא יאפשר לארצות הברית לערב את איראן

דיווח: ארה"ב שוחחה בחשאי עם איראן
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

ארצות הברית קיימה שיחות חשאיות עם איראן בחודש ינואר האחרון כדי שתשפיע על המורדים החות'ים בתימן, כך שאלו יפסיקו  לתקוף ספינות בים האדום. כך דווח היום בעיתון הבריטי פייננשל טיימס.

על פי הדיווח, המשא ומתן בין המדינות נערך בעומאן והיווה שיח עקיף ראשון בין השתיים מזה עשרה חודשים. בראש המשלחת האמריקנית עמד יועצו של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק והשליח האמריקני לענייני איראן אברם פיילי, ובראש המשלחת האיראנית עמד סגן שר החוץ האיראני עלי בגהרי-קאני.

עוד דווח, כי גורמים עומאנים תיווכו בין שתי המשלחות. גורם המעורה בשיחות אמר כי ארצות הברית רואה בשיח העקיף עם איראן הזדמנות להציג בפניה את האיומים הנובעים ממנה - ולדרוש ממנה לפעול כדי למנוע מהסכסוך להתרחב.

עוד דיווח העיתון הבריטי, כי גורם איראני מסר כי בעת ביקורו של מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני בעיראק הוא העביר מסר למליציות לפיו עליהם לנהוג באופן שלא יאפשר לארצות הברית לערב את איראן.

החות'ים עומאן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד