י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
FAB-1500

האוקראינים חסרי אונים: רוסיה החלה להשתמש בפצצות כבדות וקטלניות

לאחרונה החל הצבא הרוסי להשתמש בפצצות גלישה כבדות וקטלניות במיוחד, בשם FAB-1500 | הפצצות הללו גורמות לנזק כבד מאוד באזור העמדות האוקראיניות בחזית הלחימה, וניכר כי לקייב אין לפי שעה שום מענה לכך

האוקראינים חסרי אונים: רוסיה החלה להשתמש בפצצות  כבדות וקטלניות
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

רוסיה נהנית בשבועות האחרונים מיתרון מבצעי מרכזי משמעותי: לאחרונה החל הצבא הרוסי להשתמש בפצצות גלישה כבדות וקטלניות במיוחד, בשם FAB-1500, כך דווח היום (רביעי) ב'חדשות 12'.הפצצות הללו גורמות לנזק כבד מאוד באזור העמדות האוקראיניות בחזית הלחימה, וניכר כי לקייב אין לפי שעה שום מענה לכך.

למעשה, המומנטום הרוסי בשדה הקרב באוקראינה נמשך כבר כמה שבועות, והצבא של פוטין ממשיך לכבוש מחדש כפרים ועיירות באזור הגזרה המזרחית. כיבוש העיירה אבדייבקה שבמחוז דונייצק לפני כמה שבועות היה האות מבחינת הרוסים לעליית הקצב מבחינתם, כאשר לפצצות החדשות יש כאמור יתרון קטל י ומשמעותי להישגים בשדה הקרב,

הפצצות, במשקל של כ-1,500 ק"ג, מוטלות על ידי מטוסי קרב רוסיים במרחק של כ-70-60 ק"מ מהמטרה – מה שמאפשר למטוסים הרוסיים להימנע ממערכות ההגנה האווירית של אוקראינה. לאחר הטלת הפצצות נשלפות מהן כנפיים, שמאפשרות להן לגלוש באוויר לעבר המטרה.

ב'חדשות 12' מסבירים כי מדובר בשדרוג של פצצות רוסיות קיימות, שנמצאות בשימוש עשרות שנים, במשקל נמוך הרבה יותר – שעוברות תהליך הסבה במפעל נשק רוסי סמוך למוסקווה. אמצעי הלחימה הזה היה מרכזי עבור הרוסים בכיבוש העיירה אבדייבקה, ולוחמים אוקראינים בחזית סיפרו לרשת CNN כי ניכר כי אין לקייב מענה לכך. השימוש בפצצות מהווה עדות נוספת שהרוסים תמיד בוחרים לכתוש את יעדי הכיבוש שלהם, ורק לאחר מכן להסתער עליהם קרקעית.

דובר חיל האוויר האוקראיני סיפר כי במהלך 48 שעות בלבד שיגרו הרוסים לא פחות מ-250 פצצות מהסוג הזה. זה מציב המון לחץ על מורל החיילים בשטח", סיפר חייל אוקראיני. "לא כל האנשים שלנו מסוגלים להתמודד עם זה, במיוחד אחרי שהם התרגלו לפצצה הקטנה יותר, FAB-500. כעת, ה-FAB-1500 הוא כמו גיהינום".

פצצות אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד