י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חקירה סמויה

בן ה-80 נסחט באיומים בהיקף של 15 מיליון שקלים

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז עצרה היום, בתום חקירה סמויה 7 תושבי המרכז והדרום, בחשד למעורבות בפרשיית סחיטה באיומים ומרמה בנסיבות מחמירות של תושב המרכז כבן 80 בהיקף של 15 מיליון ש"ח

בן ה-80 נסחט באיומים בהיקף של 15 מיליון שקלים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

חוקרי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות של הממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים ופקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים, פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה, עם קבלת תלונה מתושב רעננה בן 80, לפיה מספר אנשים חברו בצוותא להונות אותו בהיקף של מליוני שקלים, תוך התחזות לאחרים ובמסווה של הלוואות שהיו "אמורים להחזיר". 

עפ"י החשד, הפרשיה החלה בשנת 2018 כאשר אחד החשודים, אדם עימו נהג המתלונן לעשות עסקים בעבר, הציג בפני הקורבן את בנו וביקש שייתן לו הלוואה לרכישת כלי עבודה הנדסיים, תוך הבטחה שישיב לו את כספו בתוספת רווחים מעסקאות מקרקעין לכאורה שהציג בפניו.

בתוך כך, עם הגשת התלונה פתחו חוקרי יחידת ההונאה המחוזית בחקירה סמויה במסגרתה אספו מסמכים וממצאים טכנולוגיים מגוונים, אשר ביססו תשתית לחשד לקיומן של עבירות חמורות, בהן: סחיטה, הלבנת הון, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה ועוד המבוצעות עפ"י החשד ע"י רשת מסועפת של מעורבים, שעפ"י החשד חברו יחדיו לעשוק את המתלונן ובין היתר ביימו אירועים פליליים אשר הטילו אימה על המתלונן והביאו אותו להאמין כי חייו וחייהם של בני משפחתו נמצאים בסכנה ממשית. בשלל דרכים אלו הונו החשודים את המתלונן בסכום מצטבר של כ 15 מיליון ש"ח.

היום (רביעי), עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז  7 חשודים תושבי רהט, באר שבע ותל אביב בחשד למעורבות ובהתאם לממצאי החקירה וצורכיה יובאו החשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

הונאה סחיטה באיומים מיליוני שקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד