ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מחלוקת בשדרות: האם בנט טוב ליהודים?

מחלוקת חריפה בציונות הדתית • בעוד ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל, נשא דברים נלהבים בעד הבית היהודי, שלושה ר"מים בישיבתו פרסמו מכתב התקפה חריף על נפתלי בנט, וקראו לתמוך דווקא במפלגת 'יחד' • "איבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל"

בנט. צילום ארכיון
בנט. צילום ארכיון

לא רק בציבור החרדי מתחוללים מעת לעת חילוקי דעות והתקפות של רבנים אחד על השני, אמש (ג) בכנס בחירות של מפלגת הבית היהודי שנערך בשדרות, בהשתתפות יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ומספר חברי כנסת, נשא דברים ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל, הנחשב לידידו של בנט.

הרב פנדל התייחס גם לתרומתו של בנט ואמר כי הוא זקף 'לכולנו' את הגאווה. "נפתלי הצליח להחזיר לנו את הגאווה. אני זוכר אותו כשהוא בא ומסתכל לכולם בעיניים והוא אומר לא ישתיקו אותנו. ואני צופה ואומר הוא מדבר בשמי. נפתלי הוא היחיד שמדבר נגד מדינה פלשתינית. האיש שמוסיף עוז לירושלים".

בתגובה לדברי ראש הישיבה, פרסמו הערב (ד) הרבנים אריאל בראלי, דרור אריה ומשה שחור, ר"מים בישיבת ההסדר בשדרות, מכתב לתלמידים עם הדברים הבאים.

"בשנה וחצי האחרונה היינו שותפים במאבק כנגד החקיקה הפוגעת בזהותה של המדינה. בזמן כהונת שר הדתות בנט היה נתק חמור בין הרבנות הראשית והמשרד. נגרם קרע גדול בין הציבור החרדי לדתי לאומי עקב חוק הגיוס.



"היינו עדים ללחץ שהופעל על הרבנים לשנות את דעתם ההלכתית. ברור שיו"ר הבית היהודי לא היה שותף למאבקינו והפוך הוא נגרר אחר עמדותיו של לפיד. בנט תמך בקריאה הטרומית של חוק שטרן לגיור כנגד עמדתה של הרבנות הראשית ואף הפשרה שהושגה לבסוף עשויה לפתוח פתח לגיור שלא על פי ההלכה.

"בנט תמך בחוק הפונדקאות בקריאה הטרומית כנגד עמדתם של הרבנים על אף שיש בחוק זה בעיות קשות של ממזרות. הוא העדיף את חוק שחרור המחבלים על פני חוקים אלו. לבסוף הוא נאלץ לחזור בו עקב לחץ בכירי הרבנים מכל המגזרים.

"בנט התבטא בפנינו שהוא מוכן להעביר את חוק הנוטה למות כנגד חוק מינוי שופטים. וזאת רגע לאחר שדובר על כך שחוק זה גובל ברצח על פי ההלכה. איבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל.

"אנו קוראים לכל מי שצביון היהודי של המדינה יקר ללבו לתמוך במפלגת יחד בעזרת הנהגת גדולי ישראל תוביל אותנו לשלמות בתורה בעם ובארץ", מסיימים הרבנים את מכתבם.

יצויין כי מאז פרשות צירופו של הכדורגלן אלי אוחנה למפלגת הבית היהודי לא נרגעו הרוחות בקרב המפלגה, ובפרט בגזרה של החרד"לים, הבוקר פורסם כי הרב דוב ליאור התבטא כי "מפלגת הבית היהודי היא מפלגה מסורתית ולא דתית".
בנט רבנים שדרות גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד