כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נס רפואי

חי עשרות שנים עם ריאת ברזל ומת בגיל 78

פול אלכסנדר, שחי עשרות שנים עם ריאה מברזל, מת בגיל 78. האיש שהוכר כ'חולה ריאות ברזל בזמן הארוך ביותר' הפך לדמות מעוררת השראה

חי עשרות שנים עם ריאת ברזל ומת בגיל 78
מכונות הנשמה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פול אלכסנדר, שחי חלק גדול מחייו עם ריאת ברזל לאחר שחלה בפוליו בגיל שש, מת בגיל 78. ריאת ברזל היא מכונת הנשמה שהייתה בשימוש בעיקר במהלך המאה ה-20.

האיש תושב טקסס היה משותק מהצוואר ומטה מהמחלה והפך לדמות מעוררת השראה, שסיים לימודי משפטים, כתב ספר זיכרונות וצייר באמצעות מכחול שהחזיק בפיו.

"אחרי ששרד את הפוליו בילדותו, הוא חי למעלה מ-70 שנה בתוך ריאת ברזל. בתקופה זו, פול למד בקולג', הפך לעורך דין ולסופר. הסיפור שלו הגיע למרחקים, והשפיע לטובה על אנשים ברחבי העולם. פול היה מודל לחיקוי מדהים שימשיך להיזכר" כתב אחיו פיליפ.

פיליפ, התייחס לתגובות: "זה ממש מדהים לקרוא את כל התגובות ולדעת שכל כך הרבה אנשים קיבלו השראה מפול. אני פשוט אסיר תודה", אמר.

אלכסנדר בילה חלק ניכר מזמנו במכונת ההנשמה כדי להזרים אוויר באופן מלאכותי לריאותיו, הוא לא היה מוגבל לחלוטין. הוא לימד את עצמו לנשום, מה שאפשר לו לייצג לקוחות בבית המשפט, לנסוע במטוס ולהשתתף בהפגנות זכויות נכים. אלכסנדר אמר לגרדיאן ב-2020 שטכניקת הנשימה הזו היא כמו רכיבה על אופניים, אבל הוא יכול לעשות זאת רק בעודו ער. עם זאת, בשנותיו האחרונות, אלכסנדר היה מרותק כמעט לצמיתות למכונה במשקל 300 ק"ג.

ריאות ברזל הצילו אלפי ילדים במהלך מגיפות פוליו, אך נועדו לשמש רק לתקופות קצרות. לאחר מתן חיסונים בסוף שנות ה-50, הם נעלמו ברובם, ומכשירי הנשמה אחרים לנפוץ יותר. אלכסנדר אמר שהוא מעדיף לא לעבור ניתוח פולשני והמשיך לחיות בריאת הברזל, והפך לאחד האנשים האחרונים בעולם שעשו זאת. הרופאים מעולם לא ציפו שהוא יחיה כל כך הרבה זמן.

 

 

 

 

 

 

 

טקסס מכונת הנשמה פוליו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד