ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
העתיק ביותר

בית הכנסת ההיסטורי ישוקם במימון העירייה

בעיר קיסלובודסק שברוסיה החלו עבודות שיקום של בית הכנסת העתיק ביותר באזור. בית הכנסת נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19. בשנת 2019, תושב המקום קנה את המקום. עלות עבודת השיקום תהיה כ-150 מיליון רובל

בית הכנסת ההיסטורי ישוקם במימון העירייה
בית הכנסת ההיסטורי בקיסלובודסק צילום: עיריית קיסלובודסק

הרשויות בעיר קיסלובודסק ברוסיה, החלו בשיקום בית הכנסת העתיק ביותר באזור, שכולל את מבנה בית הרב עם מונומנטים היסטוריים, המקום הוכר כאתר מורשת תרבות. כך דווח בטלגרם ראש העיר, יבגני מויסייב. עלות עבודות השיקום, המתוכננות להסתיים ב-2025, תעמוד על כ-150 מיליון רובל.
כ-60 מיליון שקל.

המקום נבנה בשנות ה-30 של המאה ה-19, עד שנות ה-30 של המאה ה-20 המבנים השתייכו לקהילה היהודית המקומית. הם הואלמו לטובת הממשלה הסובייטית ב-1937. בשנת 2019, תושב המקום קנה את המקום כדי לשקם את בית הכנסת.

עיריית קיסלובודסקבית הכנסת ההיסטורי בקיסלובודסקצילום: עיריית קיסלובודסק

ראש העיר ציין כי לבית הכנסת ולבית הרב יש גשר המחבר בין המבנים זה לזה והופך אותם למושא אדריכלי חשוב. "לאחר שיקום מבנה בית הכנסת יוקם בקומת הקרקע המוזיאון לתולדות יהודי קיסלובודסק. ישוקמו מקוואות הגברים והנשים, שלפי נתונים היסטוריים היו קיימים בעבר. חדר התפילה והספרייה ישוקמו בקומה השנייה. קומת עליית הגג של הבניין תיועד לחדרי אירוח", נכתב בהודעה שפרסם ראש העיר. 

באשר לביתו של הרב, מתכננים לפתוח בו חנות אוכל כשר, ספרי יהודים ויודאיקה.

קיסלובודסק נמצאת במחוז סטברופול ברוסיה. ב-1920, במהלך מלחמת האזרחים ברוסיה הייתה קיסלובודסק בחזית. העיר נכבשה במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים באוגוסט 1942, ומיד ביצעו הנאצים מפקד של יהודי העיר. בספטמבר 1942 היהודים חוסלו ביריות ונקברו בקבר המוני. הצבא האדום שחרר את העיר בינואר 1943.

בית כנסת רוסיה קיסלובודסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד