כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבטיח שיחזור

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד יוותר על ראשות הממשלה

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס, הודיע כי על אף שניצח בבחירות האחרונות בהולנד- יוותר על תפקיד ראש הממשלה. וילדרס כתב: "אני יכול להיות ראש ממשלה רק אם כל המפלגות בקואליציה תומכות בזה"

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד יוותר על ראשות הממשלה
חירט וילדרס חוגג את נצחונו צילום: באדיבות המצלם

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס שמפלגתו זכתה במספר הרב ביותר של מושבים בבחירות האחרונות, הודיע כי ככל הנראה הוא לא ימונה לתפקיד ראש הממשלה. 

"אני יכול להיות ראש ממשלה רק אם כל המפלגות בקואליציה תומכות בזה. זה לא המקרה. האהבה למדינה ולבוחר שלי גדולה וחשובה יותר מהתפקיד שלי. אני עוד אהיה ר"מ הולנד. אם לא מחר אז מחרתיים. כי קולם של מיליוני הולנדים יישמע!", כתב. 

עם סגירת הקלפיות בבחירות הפרלמנטריות לבית הנבחרים בן 150 המושבים בהולנד בנובמבר האחרון זכתה "המפלגה למען החירות" בראשות חרט וילדרס הימני ואוהב ישראל במקום הראשון עם 35 מושבים. 

זו הייתה תוצאה לא צפויה, מאחר ו"המפלגה למען החירות" היא מפלגת ימין קיצוני שמתנגדת להגירה ויחסיה עם האיחוד האירופי בעייתים. 

הפוליטיקאי ההולנדי הרגיז רבים בקמפיין הבחירות שלו בשנים האחרונות בכך שכינה את אוכלוסיית מרוקו בהולנד "זבל". בדצמבר 2017 הוא הורשע בהסתה לאפליה לאחר שדרבן את תומכיו לצעוק "פחות! פחות! פחות!" מרוקאים בהולנד". וילדרס אמר אז לעיתונאים: "החלאות המרוקאיות בהולנד, שוב לא כולן חלאות, אבל יש הרבה חלאות מרוקאים בהולנד שהופכים את הרחובות ללא בטוחים, בעיקר צעירים, וזה אמור להשתנות".

חירט וילדרס הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד