י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפעם הראשונה

ארה"ב תטיל סנקציות על שני מאחזים ביו"ש

ממשל ביידן צפוי להודיע היום על סנקציות שיוטלו על שני מאחזים בלתי חוקיים ביו"ש. יחד עם מאחזים אלו צפוייות סנקציות נגד שלושה מתנחלים

ארה"ב תטיל סנקציות על שני מאחזים ביו"ש
אילוסטרציה צילום: פלאש 90 נועם מוסקוביץ

בכירים אמריקנים טוענים כי ממשל ביידן יודיע ככל הנראה היום על סקנציות נגד שני מאחזים בלתי חוקיים ביו"ש שמהם יצאו מתנחלים לעימותים נגד אזרחים פלסטינים. 

זו תהיה הפעם הראשונה בה יוטלו סנקציות נגד מאחזים ולא רק נגד אנשים. אך יחד עם זאת, ארה"ב צפוייה להודיע אף על סנקציות נוספות על שלושה מתנחלים. 

בכיר אמריקני אמר כי "הסנקציות נגד המאחזים נועדו להעביר מסר לפיו ארה"ב לא פועלת רק נגד אנשים שמעורבים באלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית אלא גם נגד ישויות שמעורבות במתן סיוע לוגיסטי וכלכלי להתקפות מהסוג הזה". 

לפני למעלה מחודש הטילה ארה"ב סנקציות נגד ארבעה מתנחלים. שר האוצר סמוטריץ' פנה למפקח על הבנקים ודרש להוציא הבהרה לפיה ההחלטה האמריקנית לא צריכה לשנות דבר מבחינת הדין הישראלי.

בשיחה עם המפקח בבנק ישראל אמר סמוטריץ': "זה בלתי מתקבל על הדעת. אזרח ישראלי, בבנק ישראלי - אין בסיס בחוק שלפיו אפשר למנוע ממנו גישה לכסף. אכנס לזה כשר אוצר ונעשה מה שצריך". שר האוצר הוסיף: "אם צריך נלך גם לחקיקה בעניין הזה".

סנקציות פלסטינים אלימות מתנחלים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד