י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ביקורת על הסירוב

נתניהו פסל תוכנית להוצאת אנשי פתח מעזה

ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' היה אמור לאתר אלפי אנשי פתח כשירים ברצועה. ההצעה הסופית דיברה על אימונים שלהם בירדן – וחזרה עם נשקים לעזה. המהלך נפסל על ידי נתניהו

נתניהו פסל תוכנית להוצאת אנשי פתח מעזה
מחבל חמאס צילום: Attia Muhammed/Flash90

ראש הממשלה נתניהו פסל תוכנית שהכינה מערכת הביטחון להשתלטות אנשי פתח על חלקים ברצועת עזה. פרטי התוכנית הוצגו לדרג המדיני בשבועות האחרונים, והם הוכנו בתמיכה ובגיבוי של ארה"ב. המטרה למנוע נפילת הסיוע ההומניטרי והמזון בידי חמאס, דחיקת אנשי חמאס מקבלת החלטות במרכז וצפון הרצועה, ויצירת תשתית ל"יום שאחרי" בעזה, כך דיווח נדב איל בידיעות אחרונות. 

על פי הדיווח, לפי התכנית, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג', שזוכה להערכה בישראל ובארה"ב, נחשב מחויב למאבק בחמאס (שאף איים על חייו בשעתו), היה אמור לאתר אנשי פתח כשירים ברצועת עזה. מדובר במספרים שנעים בין 4,000 ל-7,000. השמות הללו היו מועברים לישראל, לבחינה שאין להם כל מעורבות בטרור. 

עוד דווח, כי ישראל הייתה אמורה לאפשר את יציאתם מהרצועה לאימונים להכשרתם ככוח ביטחוני. הגנרל האמריקאי מייקל פנזל, המתאם הביטחוני מטעם ארה"ב לישראל ולרשות הפלסטינית, היה אמור להיות אחראי על תהליך האימונים.

ראש הממשלה נתניהו, פסל את היוזמה משום שלטעמו מדובר באנשי הרשות הפלסטינית, שאותה הוא פוסל ממעורבות ברצועת עזה ב"יום שאחרי". 

נדב איל מדווח כי בדרג המדיני מותחים ביקורת חריפה על נתניהו. "אולי הוא רוצה שאנשי ביטחון יעשו עלייה משווייץ כדי לנהל את עזה", אמר גורם בדרג המדיני. גם גלנט אמר לאחרונה בדיון עם נתניהו, כי "מישהו צריך לקחת שליטה בעזה. והוא לא יהיה שוודי, הוא יהיה פתח".

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד