כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
שיפור במצב

האמריקנים דורשים הכנסה של כ-450 משאיות בכל יום

בארצות הברית דורשים שייכנסו 300 משאיות מזון ביום למרכז ולדרום עזה, ולצפון עזה בין 100 ל-150 משאיות. לראשונה גורם בממשל מודה: "יש שיפור במצב"

האמריקנים דורשים הכנסה של כ-450 משאיות בכל יום
סיוע הומניטרי שהטיל צבא ארצות הברית צילום: פיקוד מרכז צבא ארה"ב

גורם בממשל ארצות הברית מסר לכאן חדשות את הדרישות האמריקניות בנוגע לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. הדרישות פורסמו בתכנית הבוקר הזה עם אילאיל שחר, בכאן רשת ב.

עמיחי שטיין מדווח כי האמריקנים דורשים כי לדרום ומרכז הרצועה ייכנסו 300 משאיות ביום. לפי גורם אמריקני, כיום יש פחות מ-200 משאיות שנכנסות אל האזור הזה. "זה המינימום הנדרש לאפשר הזנה רציפה ונורמלית של האוכלוסייה", על פי הגורם.

בצפון הרצועה, הדרישה היא שייכנסו 150-100 משאיות ביום למשך תקופה ארוכה, כדי "להציף את האזור במזון". לטענת הגורם, לראשונה מזה כשבועיים, לאור ההצנחה של סיוע הומניטרי אל תוך הרצועה, יש שיפור מסוים במצב. מאידך, הגורם הוסיף "עדיין יש משבר הומניטרי, ויש לא מעט שצריך לעשות".

ביום שלישי הכניסה ישראל, לראשונה מאז החלה המלחמה, שש משאיות סיוע הומניטרי ישירות משטחה לצפון רצועת עזה - במסגרת פיילוט שהתקיים בהתאם להנחיית הדרג המדיני. בכאן חדשות התפרסם כי זמן קצר לאחר שנכנסו לרצועה - הן נבזזו על ידי מקומיים.

בישראל מתכוונים להמשיך להכניס סיוע הומניטרי לצפון הרצועה ומעריכים שגם בפעמים הבאות המשאיות ייבזזו. זאת, עד שישראל תמצא חלופה שלטונית לחמאס בדמות גורמים מקומיים בתוך הרצועה שיהיו אחראים לחלוקת הסיוע לתושבי עזה.

סיוע הומניטרי חמאס ארצות הברית עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד