כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הוחזקה בבית חולים

החטופה משחזרת לראשונה: "בכיר בחמאס דיבר איתנו עברית"

החטופה יהודית רענן משחזרת לראשונה בריאיון לתקשורת האמריקנית את שבי החמאס, וסיפרה על השמחה בבית החולים אליו נחטפה: "כשהגענו, כל האחיות עמדו שם וצהלו בשמחה, ממש עשו צהלולים"

החטופה משחזרת לראשונה: "בכיר בחמאס דיבר איתנו עברית"
הלחימה בעזה צילום: דו"צ

יהודית רענן ששוחררה משבי החמאס עם בתה נטלי התראיינה לראשונה מאז השחרור, לערוץ הטלוויזיה האמריקני NewsNation, כך לפי דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט". 

רענן סיפרה: "כשחצינו את הגבול היו עוד אנשים במכוניות ישנות שלקחו אותנו לבית חולים, ואיש מאוד בכיר מהחמאס שדיבר עברית מצוינת. אני לא זוכרת את שמו. אנחנו יודעים שזה לא סינוואר, אבל זה היה מישהו מטעמם". 

רענן סיפרה על השמחה בבית החולים עם הגעת החטופים: "מהרגע שהגענו, כל האחיות עמדו שם וצהלו בשמחה, ממש עשו צהלולים. הם היו כל כך שמחים שהאנשים שלהם חזרו עם טרף יהודי. אמרתי להם שאני אמריקנית אבל הם שמחו שזה טרף יהודי. אני לא חושבת שכולן שם היו שמחות לראות אותנו, הן היו מפוחדות, אבל הן כולן מוקפות שם באנשים עם רובים". 

רענן סיפרה שהצליחה לתקשר עם החוטפים בעזרת מעט הערבית שידעה: "לקחתי קורס בערבית אז אני יודעת נורא מעט, אבל ברגעים האלה, כשאת מאוימת, פתאום כל מה שצריך כדי לשרוד חוזר אלייך". 

על יום החטיפה בשבעה באוקטובר סיפרה: "ניסו לגנוב רכב אחד אבל הוא לא התניע אז התחלנו ללכת ברגל. על כל אדם היו שני שומרים חמושים, החזיקו אותנו אזוקים מכל צד. לא יכולתי ללכת מהר וחמוש אמר לי 'אם לא תלכי מהר אני אירה בך'. הוא ירה באדמה וזה היה מאוד מפחיד, אבל לא יכולתי ללכת יותר מהר. היינו בכפכפים, ופחדתי שיבוא עקרב או נחש כי הלכנו בשדות". 

"לא היה לנו אוכל, קיבלנו רק הקצבה קטנה של לחם, ואנחנו היינו שם רק 14 ימים - שאר החטופים 150 ימים שם. אני לא יכולה לדמיין מה מצבם עכשיו. אני מתפללת לשלומם של החטופים כל יום, בבוקר ובערב. לא תהיה לי מנוחה עד שכולם ישוחררו. אני מקווה שהם עדיין בחיים", סיכמה.

מלחמת חרבות ברזל חטופים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד