ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מצב כלכלי רע

במצרים לא מרוצים מהנמל הימי ומאשימים את ישראל

גורם מצרי אמר כי המסדרון מוקם לצרכים תקשורתיים. "אין באמת תחליף להכנסת הסיוע דרך מעבר רפיח - וישראל היא הבעיה המרכזית בהקשר הזה"

במצרים לא מרוצים מהנמל הימי ומאשימים את ישראל
פלסטינים ברפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורם מצרי שמעורה בשיחות על המסדרון הימי ההומניטרי בין קפריסין לרצועת עזה, אמר שבקהיר "חוששים שהמסדרון יצמצם את תפקידה של המדינה, של מעבר רפיח - ויבוא על חשבונם".

רועי קייס דיווח דווח היום (חמישי) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב, המסדרון החל לפעול לאחרונה, והמצרים חששו שמעבר מרכזי לסיוע בינלאומי כמו רפיח, המפריד בין צפון האי סיני, יחדל לפעול וישפיע על הכנסתם הכלכלית.

בשיחה עם כאן חדשות תהה הגורם: "מדוע צריך נמל ימי כזה בעזה? אפשר היה להביא את הסיוע לנמלים הישראליים ומשם לרצועה". הגורם סבר כי המסדרון ההומניטרי מוקם לצרכים תקשורתיים, בדומה להצנחות הסיוע מהאוויר שאליהן הצטרפה מצרים לאחרונה. "אין באמת תחליף להכנסת הסיוע דרך המעברים, וישראל היא הבעיה המרכזית בהקשר הזה", אמר.

עוד דווח, כי מעבר רפיח מהווה גם מקור הכנסה כלכלי חשוב עבור מצרים, שנמצאת במצב פיננסי לא טוב בשנים האחרונות, ולכן גם היבט זה נלקח בחשבון בקהיר. אל מול המצלמות, בכירי הממשל המצרי לא ביקרו את המהלך אך גם לא בירכו עליו ולא השתתפו בו. 

בימים האחרונים שוחח שר החוץ המצרי סאמח שוכרי, עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בטלפון. בהודעה רשמית בחרה מצרים להבהיר כי בלינקן אמר שהמסדרון הימי ההומניטרי הוא מאמץ משלים למעבר רפיח, שיישאר המעבר המרכזי להעברת הסיוע. 

 

רפיח מצרים חמאס סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד